• 1
  • 2
2008-03-30, 23:32
Bannlyst
Hejsan.
Det är så min dator som är 2 år gammal är så jävla sjukt kass, att den nästan inte ens klarar cs 1.6 fast den klarade utan problem när den va ny.
Inte för jag sitter och nördar med cs men det är bara ett exempel.
Jag har 3 års förskring på den och 1 år garanti.

Dator:
  • Fujitsu Siemens
  • Intel pentium 4 CPU 2.93GHz
  • 1024 Ram minne
  • 400 GB Hårddisk (2x200) ~ är ungefär 375 GB
  • Geforce 6200SE TurboCache
Säg till om ni behöver något mer info..

Och jag har hört om den är trasig och så kan jag få en ny dator för samma pris, det behöver inte vara samma dator utan kan vara en bättre då syftar jag på den här.
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...4AAAEOXPJZtSxN

CPU höjs jätte högt bara när någon loggar in på msn , det kan vara vad som helst grafikkortet och ibland när jag testar nya spel och kör ett tag då startas datorn om(överhettning). Jag har tagit bort dammet flera gånger.

Kommer jag få en ny dator?
Citera
2008-03-30, 23:34
Medlem
StorSnokens avatar
Det brukar väl vara så att köper man en märkesdator så får man inte ta isär den för att ta bort damm, sitter väl en såndär sak som man måste ta bort för att komma in i datorn och då gäller inte garantin
Citera
2008-03-30, 23:46
Medlem
om datorn fungerar så får du knappast en ny dator av dem. Och även om du skulle få en ny så skulle du nog inte få den för nypriset som den gammla datorn kostade.

om jag köper mig en volvo från -00 får jag ju inte en -08 om min skulle gå sönder...

Är den inte plomberad kan du plocka bort sidoplåten och försöka bli av med lite damm. Annars får du punga ut pengar till en ny dator.
Citera
2008-03-30, 23:46
Medlem
Nrc Matexs avatar
Nej det kommer du inte få, om det inte så att någon hårdvarudel i datorn är trasig.. Om du lämnar in den så kan dom på sin höjd byta ut någon del men det är ytterst tveksamt.

Ang försäkringen så kommer du att få en dator som motsvarar prestandan du har nu i burken.

Skulle rekomendera att du rensar dator rejält på spyware, virus osv eller om du har lust, installera om windows..
Citera
2008-03-30, 23:49
Medlem
Elita_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CusmaR
om jag köper mig en volvo från -00 får jag ju inte en -08 om min skulle gå sönder...

Skulle det vara så, så skulle nog alla "datorer" gå sönder efter ett tag.
Citera
2008-03-31, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nrc Matex
Nej det kommer du inte få, om det inte så att någon hårdvarudel i datorn är trasig.. Om du lämnar in den så kan dom på sin höjd byta ut någon del men det är ytterst tveksamt.

Ang försäkringen så kommer du att få en dator som motsvarar prestandan du har nu i burken.

Skulle rekomendera att du rensar dator rejält på spyware, virus osv eller om du har lust, installera om windows..

Har formaterat om och allt..

Nu kommer jag inte kunna sova gott
Citera
2008-03-31, 00:32
Bannlyst
Vet någon hur jag förstör "hårddvaran" som ni säger så jag får en ny dator?
Citera
2008-03-31, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Im Mclovin
Har du heltäckande försäkring kan du "råka" köra över den med bilen.
Citera
2008-03-31, 09:09
Medlem
Pusselgenerators avatar
Citat:
Min kompis provade det där... Men han fick en ny efter hur "värd" hans dator var i dagens läge... Alltså typ 500 kronor... Det blev ingen ny, utan ett "pengar-tillbakakvitto" som han kunde handla för nästa gång.

Så prova att ringa deras support eller något först, och fråga hur det ligger till.
Citera
2008-03-31, 09:19
Medlem
]CraP}s avatar
Tänkte du att du skulle få byta din gamla dator mot en ny dyrare ?
Citera
2008-03-31, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselgenerator
Min kompis provade det där... Men han fick en ny efter hur "värd" hans dator var i dagens läge... Alltså typ 500 kronor... Det blev ingen ny, utan ett "pengar-tillbakakvitto" som han kunde handla för nästa gång.

Så prova att ringa deras support eller något först, och fråga hur det ligger till.

Håller på väntar svar från support hon pratar med hennes tekniker, hon svarade aldrig på min fråga om jag får en ny eller inte utan hon fråga vad som var fel.
Men vadå om min dator är nu värd 4 tusen vilket den är eller mindre så får jag en dator som kostar 4 tusen?

Citat:
Ursprungligen postat av ]CraP}
Tänkte du att du skulle få byta din gamla dator mot en ny dyrare ?

Mot en ny fast inte dyrare, allså med samma pris fast en bättre.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Jag har nu snackat klart hon har gett mig bokningsnummer på att jag skulle lägga in den på lagning men hon sa att det brukar oftast vara så dom vill reperara den några gånger , vilket dom redan har gjort 1 gång. Nu är det bara sitta i 4 veckor för att få en likadan trasig skit tillbaka.
Finns det ingen annan sätt jag kan få en ny dator?
Kanske några vettiga meningar jag ska säga för att dom ska ge mig en ny
Citera
2008-03-31, 16:03
Medlem
]CraP}s avatar
Citat:
Håller på väntar svar från support hon pratar med hennes tekniker, hon svarade aldrig på min fråga om jag får en ny eller inte utan hon fråga vad som var fel.
Men vadå om min dator är nu värd 4 tusen vilket den är eller mindre så får jag en dator som kostar 4 tusen?

Ja, du får en dator motsvarade din dators värde, eller en värdecheck.

Citat:

Mot en ny fast inte dyrare, allså med samma pris fast en bättre.

Jag har svårt att se varför dom skulle ge dig en nyare bättre dator än den du har, om du inte har köpt en tattig försäkring dvs.

Citat:
Finns det ingen annan sätt jag kan få en ny dator?

Du kan alltid betala för att få en ny dator, har du tur så kan du få lite rabatt eftersom att din nuvarande krånglar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in