• 1
  • 2
2008-03-30, 23:01
Medlem
Seaturtles avatar
Tja, har läst rätt mycket på ett par forum om både viktökning och fettförbränning men problemet är att jag vill göra båda.
Vet att man inte kan öka i volym samtidigt man bränner fett men det är inte det jag vill utan bara att bli av med allt fett och samtidigt göra musklerna sten hårda men fortfarande kompakta.. som en fotbollspelare.

Jag har gett upp att försöka skaffa volym och nöjer mig med den jag har men ska itsället försöka tappa det lilla kroppsfettet jag har vid Enbart bröst och magpartiet. Så ska börja springa, och det sägs hämmar muskeltillväxten men gäller det för styrka också, alltså densitet i musklerna?

btw hur tränar man densitet effektivast?
Det sägs ju att för stryka så kör man med 80% av maxvikt- 3-5 reps men samtidigt har jag läst att kroppsviktsövningar med många reps ger hårdare muskler? vilket stämmer eller är styrka inte samma sak som densitet i muskelerna, hårdhet?
Citera
2008-03-30, 23:04
Bannlyst
Förstår inte riktigt vad du menar med densitet i musklerna. Kan du utveckla det lite mer?
Citera
2008-03-30, 23:07
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Förstår inte riktigt vad du menar med densitet i musklerna. Kan du utveckla det lite mer?

Han menar kompakta muskler.
Citera
2008-03-30, 23:09
Medlem
moderatswings avatar
Kroppen blir hårdare när du blivit av med fettet.
Citera
2008-03-30, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Han menar kompakta muskler.

Och exakt vad är kompakta muskler? Hejdå vatten?
Citera
2008-03-30, 23:27
Medlem
Seaturtles avatar
när man gymmar och ökar volym i musklerna fyller mn väl de med vätska?
därför blir de väl bulliga och käns lite mjukare än förr.
Ska man sedan göra de hårda måste man öka antalet fibersträngar? i musklerna, alltså densiteten.

Iaf det jag vill är nu att göra musklerna Hårda som sten de e ok hårda i hela kroppen förutom mage och undre bröst pga undehudsfettet då jag var rätt knubbig mellan 12-14 år

min fråga är då hur gör man muskler hårdare? många reps med kroppsviktövnignar som pushupps eller få reps med maskiner/hanltar och med mycket vikt? that is the question
Citera
2008-03-30, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seaturtle
när man gymmar och ökar volym i musklerna fyller mn väl de med vätska?
därför blir de väl bulliga och käns lite mjukare än förr.
Ska man sedan göra de hårda måste man öka antalet fibersträngar? i musklerna, alltså densiteten.

Iaf det jag vill är nu att göra musklerna Hårda som sten de e ok hårda i hela kroppen förutom mage och undre bröst pga undehudsfettet då jag var rätt knubbig mellan 12-14 år

min fråga är då hur gör man muskler hårdare? många reps med kroppsviktövnignar som pushupps eller få reps med maskiner/hanltar och med mycket vikt? that is the question

Tror du har blandat ihop allt en aning.
Citera
2008-03-30, 23:31
Medlem
Seaturtles avatar
gah
Menar du att man inte kan göra muskler hårdare medan man springer för att bränna fett?
fattar inte vad du menar? vad har jag blandat ihop.. även om jag har så är frågorna fortfarande tydliga..
Citera
2008-03-30, 23:33
Bannlyst
Muskler är alltid muskler. Det är vätskan(vatten) som reglerar om du ser hård ut eller inte. Mindre vatten = huden kommer "närmare" musklerna (pedagogik är inte mitt område). Dra ner på kolhydraterna och natrium.
Citera
2008-03-30, 23:40
Medlem
Seaturtles avatar
ok ok... ska skriva enbart frågan så att den kan besvarar tydligt, natrium grejen var inte det jag frågade!

[1] Hur gör man muskler hårda!?
Många reps med kroppsviktövningar som push ups och armhävningar eller Få reps med mycket vikt!?

[2] Vad händer när man tränar stryka? ökar bara antalet kg man kan lyfta eller också hur hårda de är?
Citera
2008-03-30, 23:40
Bannlyst
Citat:
ok ok... ska skriva enbart frågan så att den kan besvarar tydligt, natrium grejen var inte det jag frågade!

Många reps med kroppsviktövningar som push ups och armhävningar eller Få reps med mycket vikt!?

[2] Vad händer när man tränar stryka? ökar bara antalet kg man kan lyfta eller också hur hårda de är?

Du har redan fått svar. Muskler är ALLTID muskler. Spelar ingen roll om du gör 437575643296574325832456876 reps eller 2 reps.
Citera
2008-03-30, 23:45
Medlem
annsofies avatar
Citat:

Vad exakt menar du med "hårda"? Muskler är muskler! Få reps ger främst mycket styrka, många reps ger främst större muskelvolym, mindre kroppsfett definierar musklerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in