• 1
  • 2
2008-03-30, 22:07
Medlem
Nu har jag bestämt mig för en ny processorfläkt för den originala låter lite väl mycket.
Processorn är en AMD Athlon 64 X2 4600+.
Vilken fläkt föredrar ni? Huvudsaken är att den ska vara tyst och prisvärd.

Prisklass mellan 200-300 kr.

Mvh!
Citera
2008-03-30, 22:55
Medlem
Ingen?
Citera
2008-03-30, 23:26
Medlem
mr. hobos avatar
Jag skulle satsa på en antingen en Zalman eller en Scythe ifall du nu inte har ett jättelitet chassi. Båda två hittar du här; http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10861
Citera
2008-04-01, 22:48
Medlem
bump
Citera
2008-04-01, 23:01
Medlem
http://www.datorbutiken.com/se/defau...oduct=CMHYTX-2

Cooler Master Hyper TX 2

Sök runt på lite tester så ser du att detta är en av dem mest prisvärda kylarna som finns idag, och den är även relativt tyst.
Citera
2008-04-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EEKAA
http://www.datorbutiken.com/se/defau...oduct=CMHYTX-2

Cooler Master Hyper TX 2

Sök runt på lite tester så ser du att detta är en av dem mest prisvärda kylarna som finns idag, och den är även relativt tyst.
Okej tackar. Man behöver inte göra något annat än att bara skruva av den gamla och skruva dit den nya? Alltså inga justeringar som behöver göras utom att man behöver gott om plats :P
Citera
2008-04-02, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paki_
Okej tackar. Man behöver inte göra något annat än att bara skruva av den gamla och skruva dit den nya? Alltså inga justeringar som behöver göras utom att man behöver gott om plats :P
Tabort den gamla, tabort den gamla kylpastan, sätt dit den nya kylpastan, montera kylaren.
Citera
2008-04-02, 12:19
Medlem
Codens avatar
Kom ihåg att inte använda för mycket kylpasta bara, det försämrar bara värmeledningen.
En fingervisning kan vara kylpasta i storleksordningen 1-2 riskorn mitt på processorn och sen sätta fläkten mot processorns topp och vrida 2-3 små knix på hela processorn så pastan fördelar sig fint över ytan.

Zalmanfläktar is the shit men de kostar ju lite mer än vad du är beredd att ge.
Vill ändå pusha för Zalman då de är bäst, bäst bäst IMO

Lycka till!
Citera
2008-04-02, 16:21
Medlem
okej de var bra info. Men kylpastan var får jag tag på sådan?

Mvh!
Citera
2008-04-02, 16:22
Medlem
Zimlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paki_
okej de var bra info. Men kylpastan var får jag tag på sådan?

Mvh!

Finns att köpa på varenda datorbutik
Citera
2008-04-07, 14:46
Medlem
AoE3#1s avatar
kylpasta? Tänk om man lägger för mycket/lite då?

Jag trodde att det bara var att montera av och montera in ny

hursomhelst, behöver också ny,, min låter så jävla högt efter 3 sekunder.. tar man på något spel eller program hörs den i hela huset,, irriterande
Citera
2008-04-07, 15:05
Medlem
Nate Blacks avatar
Kylpastan ska motsvara volymen av 1-2 riskorn. Lägg på mitten och det smetar ut sig själv när man applicerar tryck. Fläkten ska låta mycket en kort stund efter att man startat den, det är normalt. Hursomhelst ska den inte låta enormt mycket när du spelar, men det fixar en nyare fläkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in