• 4
  • 5
2008-07-21, 03:57
Medlem
rocchis avatar
Att blanda kickers med firmor är väll ganska jävla fel? Kickers är väll ute efter att slåss med lätta offer, helst fler än de som de ger sig på. Även klädda otroligt fult. Firmor slåss mot likasinnade, oftast i så jämna antal som möjligt, utan vapen eller slag mot liggande. Många i firmorna har även rätt schysst stil, lite koll på vad de drar på sig, på ett bra sätt.

Säger inte att någon av dem är bra, men att blanda ihop dem är inte heller rätt...
Citera
2008-07-21, 04:11
Medlem
-snW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Att blanda kickers med firmor är väll ganska jävla fel? Kickers är väll ute efter att slåss med lätta offer, helst fler än de som de ger sig på. Även klädda otroligt fult. Firmor slåss mot likasinnade, oftast i så jämna antal som möjligt, utan vapen eller slag mot liggande. Många i firmorna har även rätt schysst stil, lite koll på vad de drar på sig, på ett bra sätt.

Säger inte att någon av dem är bra, men att blanda ihop dem är inte heller rätt...
För personer i firmor har ALDRIG bråkat med civilpersoner som vill hålla sig utanför bråk?
Citera
2008-07-21, 12:17
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
När jag var ung och besökte farsan som på den tiden bodde på Frösön brukade han alltid varna mig för Torvalla Kickers om jag var ute sent. Jag vet inte om de fanns på riktigt eller om det var något man skrämde småbarn med, men jag tyckte ändå att det var lite lustigt när han berättade om hur elaka de var

Näe Torvalla Kickers fanns inte, inte i den benämningen/ på det sättet, det utmålades i tidningarna.

edit: angående kickerstrenden i Jämtland...Filaskor, adidasbyxor, Champion och Buffalo det var ju bara kläderna eller stilen som var "inne".
Däremot fanns det kickers i Stockholm tex, och det var de som (hade den stilen också iof) bråkade och gick och kaxade med allt och alla.
Jag uppfattade det mer som en livsstil än en klädstil. Inte fan gick jag runt och ansåg mej vara en kicker..
Senast redigerad av Fröken_Flisa 2008-07-21 kl. 12:23.
Citera
2008-07-21, 12:19
Medlem
kicker

Under 2000-talet har svenska kickers allt mer börjat låna element från den brittiska casual-kulturen. Idag kan man till exempel se kickers med de typiska rutiga burberry-kepsarna eller lacoste-pikettröjorna, från wikipedia
nu måste man lägga två papp för att köpa en äkta begangnad burberry keps
Jag kan med viss del hålla med om att kicker stilen är mer "gå och slåss med vemsomhelst", men GY (Gnagets yngre) gör ju också det fast inte på samma sätt, tillskillnad från dem äldre killarna i firman boys som slåss mot andra firmor och sitter på östra istället för att stå och sjunga på norra
Citera
2008-07-21, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Scallies / Chavs

http://www.yusef.co.uk/chav.JPG
Vad fan gör Russell Crowes utvecklingsstörde son längst nere till vänster?
Citera
2008-07-21, 14:50
Medlem
otukts avatar
Kickers och chavs är ofrivilliga subkulturer. Samma sak annat land, annat namn. Unga fattiga killar som klär sig i märkeskläder och bevisar sig genom att slå ner folk.

Stereotypt för 90-95. Alphajacka, adidasbyxor, filaskor, championhood, pagefrisyr med nikepannband.

95-00. Buffaloskor(så jävla fult), hellyhansen dunjacka, Nikeprasselbyxor och tröja (vita), iceman kläder.

Kickers har ju som dött ut. Går numera under namnet invandrargäng lr casuals.
Citera
2008-07-21, 18:00
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Kickers och chavs är ofrivilliga subkulturer. Samma sak annat land, annat namn. Unga fattiga killar som klär sig i märkeskläder och bevisar sig genom att slå ner folk.

Stereotypt för 90-95. Alphajacka, adidasbyxor, filaskor, championhood, pagefrisyr med nikepannband.

95-00. Buffaloskor(så jävla fult), hellyhansen dunjacka, Nikeprasselbyxor och tröja (vita), iceman kläder.

Kickers har ju som dött ut. Går numera under namnet invandrargäng lr casuals.

Jag är benägen att hålla med dej till fullo. Kickers var kickers, det är inte samma sak att kalla gäng och fotbollshuliganer för kickers idag, bara för att de slåss.
Fast vem vet, det kanske finns nån vilsen stackars kicker kvar ute i förorten.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in