2008-04-01, 10:48
Medlem
Bjorkahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketBra
Skall man kalla sig kicker så måste man vara väldigt "flashig". Man måste röra sig flashigt och ha en flashig stil när man snackar, som om man när som helst kan göra en roundhouse spinkick på käften på den man snackar med. Man säger saker som "Ey, vad TROOR du?", beter sig som om man äger allt och alla och är allmänt odräglig.

Kolla bla filmen Sökarna, finns en del sådana i den filmen.

Haha såg inte hela inlägget först, men tänkte genast på Sökarna och Stockholmsnatt när jag läste det första sedan så scrollade jag ner och vad ser jag då om inte : "Kolla bla filmen Sökarna, finns en del sådana i den filmen." = )
Citera
2008-04-01, 13:39
Medlem
Trodde själv att kicker-stilen innefattade tajta stuprörsjeans, instoppad skjorta, smala hängslen och ev hatt! Ack så fel man kan ha..men det kanske ärhuligan-stilen jag tänker på?
Citera
2008-04-01, 14:05
Medlem
Pompe de velos avatar
90-talskickers har blivit avhandlade.

En modern manskickers har träningsbyxor från adidas, vita reebok- eller adidas-skor (nike är för tjejer) och en blå/svart vindjacka eller en fräsch adidashoodie. Kanske en keps också.

Tjejkickers har fruktansvärt smala jeans, vita skor från reebok, adidas och nike och gärna en adidas-överdel. Håret är i en hårt dragen hästsvans. Ofta så är de så snygga att jag vill ligga med dem.
Citera
2008-04-01, 15:08
Medlem
Oxelbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burritoz
Trodde själv att kicker-stilen innefattade tajta stuprörsjeans, instoppad skjorta, smala hängslen och ev hatt! Ack så fel man kan ha..men det kanske ärhuligan-stilen jag tänker på?

Låter mer som någon korsning av SKA och skinhead?
Citera
2008-04-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stork3n
kickers är väll sånna som hela London är fullt av? mjukisbyxor är det jag tycker såg ut att vara deras "basic" plagg senast jag va och hälsa på min kompis London. Hänger i gäng i dom fattigare områdena och hetsar mot dom flesta "normala" personerna som råkar komma fel. Cyklade igenom ett sådant kvarter och mina polare gav mig rådet att cykla snabbt, svara inte på något och titta inte på någon. Fick ett antal spydiga kommentarer och några försökte starta bråk men cyklade i rask takt där ifrån. Detta var i Barnes fattigare kvarter, förra våren ganska sent på kvällen, kan tillägga att mina kompisar bodde i dom rikare kvarteren och hade haft jävligt mycket problem med dessa "kickers".

Det du beskriver är inte kickers utan chavs. Tycker dock att jag ser väldigt få av dessa i London's innerstad.

När jag var yngre så användes kickers för att beskriva folk (ofta med invandrar bakgrund) iklädda Adiddas byxor, Fila eller Buffalos, bombar jacka från Alpha industries, ribbstickade tröjor och guldkedja utanför tröjan.

Tyckte personligen att dessa personer var ganska lustiga då de klädde sig så fult och dom gav mig många skratt.
Citera
2008-04-02, 17:09
Medlem
SadCasanovas avatar
Brukar få kommentarer av polare att jag klär mig som en kicker. Vita Nike Air max skor, adidas byxor, hood tröja och guldkedja(dock innanför tröjan) hehe! Men såklart klär jag mig inte så när jag ska ut på krogen.
Citera
2008-04-02, 23:11
Medlem
nipsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCasanova
Brukar få kommentarer av polare att jag klär mig som en kicker. Vita Nike Air max skor, adidas byxor, hood tröja och guldkedja(dock innanför tröjan) hehe! Men såklart klär jag mig inte så när jag ska ut på krogen.

fy fan vad - fult.
Citera
2008-04-03, 14:04
Medlem
SadCasanovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nipson
fy fan vad - fult.

Nej riktigt snyggt! Men annars tack!
Citera
2008-05-31, 14:28
Medlem
Catacomb Kittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCasanova

varför dina polare kallar dig det, är antagligen just för att heldressat med adidas, och guldkedja + sneakers är vanligt förekommande bland hiphopare i UK, närmare bestämt subgenren grime. ex. lady sovereign i yngre dagar..
Citera
2008-05-31, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieEierVonSatan
Det är väl dessutom snarare chavsen som inspirerat dagens firmor än kickers, för mig känns iallafall epitetet kickers på fotbollshuliganer väldigt fel.

Firmor = nytt ord för "gäng"? Eller betyder det vad det faktiskt betyder? Ilskna företagare som springer runt med sina anställda och bråkar?
Citera
2008-05-31, 20:14
Medlem
scrotumsons avatar
När en annan var ung, det vill säga mitten av 90-talet nån gång här hemma i Jämtland hade kickersarna (korrekt böjning?) antingen adidasmjukisar (de med knäppning i sidan) eller vita jeans (!) som var liksom lite uppklippta i den inre bensömmen för att passa över den vidriga klumpen till Filasko som prydde kickersfoten.

På överkroppen bars gärna huvtröja, med fördel av klassiga fabrikat som t.ex. Champion eller Fila, annars gick det bra med träningsoverallsjacka av valfritt sportigare märke, gärna Fila eller om det var en vågad kicker kanske Kappa Huvtröja med en ordentlig Westsidelogga var även det gångbart. Page var frillan numero uno, gärna lätt uppiffad med vitt hårband.

Filmen Sökarna tror jag var en stor inspirationskälla för i alla fall våra jämtländska kickers.
Citera
2008-06-01, 05:12
Bannlyst
ah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här