2008-03-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TLOJ
Man har ju länge fattat att lägsta budet sidor (99% av de som
finns på nätet) är bluff och båg.
Synd att några få rövare ska svärta ner hela branschen. Jag vet flertalet seriösa aktörer.

Bra att Bideazy avslöjas dock. Förutom att sätta din den här Cezar ger det en varningens finger till andra bedragare. Internets egen rättvisa hinner ifatt dem förr eller senare.
Citera
2008-03-30, 21:54
Bannlyst
Jag kan ha fel, men är ej bevis som samlats upp på olagligt sätt inte värd något i domstol?

iaf så cezar eller vad han heter helt klart en målvakt.
Citera
2008-03-30, 21:54
Medlem
baz_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Vi har något i Sverige som kallas fri bevisprövning vilket betyder att dessa bevis är värda lika mycket som andra bevis. Det är upp till domstolen att bestämma hur trovärdiga de är dock, vilket i detta fall kan minskas pga de blivit hittade vid ett intrång.
Sen beror det på hur man tar fram bevisen med...
Citera
2008-03-30, 22:15
Medlem
eyyYos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxandor
Varför är det alltid dessa invandrare som är bedragare!!
Jävla sätt att komma till Sverige och utnyttjar vår välfärd!
Dock inte så att varje bedragare på internet är invandrare. Dessutom kan denna caezar vara ridån (konspteo).
Citera
2008-03-30, 22:25
Bannlyst
Bra jobbat !

Andra bluffsajter av samma typ:

www.lagstabud.se
www.bidme.se
www.bidster.com
Citera
2008-03-30, 22:28
Medlem
Röksopps avatar
Jag tycker hacket blir legitimerat när man avslöjar sånt här, rena samariterna. Annat än VFH som utan motiv attackerade försvaret och privata oskyldiga forum... Bra hack!
Citera
2008-03-30, 22:33
Medlem
kan ni inte kolla upp bidleaders.com/se också ? hade varit roligt att se om även dessa håller på...
Citera
2008-03-30, 22:34
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimist
Respekt för att ni inte försöker få uppmärksamhet genom att posta lösenorden, oskyldiga användare ska inte straffas.
Vem tipsar IDG?

Håller helt med.
Detta är ett mycket bättre sätt, eftersom det som sagt inte är användarna som ska drabbas.
Citera
2008-03-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steingren
Bra jobbat !

Andra bluffsajter av samma typ:

www.lagstabud.se
www.bidme.se
www.bidster.com
Bidme.se är bevisligen bluff, ja, men tycker det är fel att dra alla över en kant. Mig veterligen är både Lägstabud.se och Bidster seriösa men jag kan såklart ha fel. Det är ju ett fungerande affärskoncept så att alla skulle vara bluff har jag svårt att tro.
Citera
2008-03-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bt23
Bidme.se är bevisligen bluff, ja, men tycker det är fel att dra alla över en kant. Mig veterligen är både Lägstabud.se och Bidster seriösa men jag kan såklart ha fel. Det är ju ett fungerande affärskoncept så att alla skulle vara bluff har jag svårt att tro.

Vad får dig att tro/veta att lägstabud.se och bidster är seriösa?
Citera
2008-03-30, 22:45
Medlem
soptippsbosses avatar
Imponerande! Hoppas nu bara att detta får någon form av rättsliga påföljder för de inblandade och att det inte bara rinner ut i sanden.
Citera
2008-03-30, 22:48
Medlem
redoxs avatar
haha, fint, första sidan står det "Systemunderhållning utförs på servern. Vi är snart tillbaka igen." men man kommer åt allt och kan ju använda siten som vanligt om man går till något annat än index.php http://www.bideazy.com/aktuella-auktioner.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in