2008-08-27, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ziphen
Kanske dumt att starta en gammal tråd igen, men är det verkligen inte någon som har källkoden till siten?

Jag har deras gamla källkod men dom har nog uppdaterat sedan dess. =) Eller till och med stängt ner som jag såg nu att dom hade gjort.
Citera
2008-08-27, 17:05
Medlem
crilleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaad
Jag har deras gamla källkod men dom har nog uppdaterat sedan dess. =) Eller till och med stängt ner som jag såg nu att dom hade gjort.

Lägga upp eller skicka i PM?
Citera
2008-08-27, 17:25
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraW
Vad ska du med den till?

Leka lite i lokal miljö
Citera
2008-08-28, 00:45
Medlem
ziphens avatar
Mailade kodaren för sidan och frågade hur mycket en "liknande" sida som t.ex budson skulle kosta.

Då fick jag detta svaret via mail:

"Hej XXXXX,

Jag hade en kund med en liknande sida som fick lägga ner pga smutskastning och hackingattaker.
Det var en auktionssajt med så kallade "lägsta unika bud"-auktioner.
Vad som gäller för denna typen av auktionssajt rent juridiskt och tekniskt vet jag inte.
Men min fd kund fick betala ungefär 200 000 - 300 000 SEK per år för hjälp med sajten.
Då fick han inte bara en sajt utan även kontinuerliga uppdateringar, tekniskt hjälp och rådgivning.

Jag kan tänka mig att det kan ligga på ungefär det samma för en sådan du efterfrågar.

Vänligen

Fredrik Nicol-Carlsson / Webbutvecklare
www.gevolve.se
Mobilnr: 0763 - 49 96 96
Telenr: 040 - 693 60 65
E-mail: fredrik@gevolve.se"

Lite spännande faktiskt, alla som sitter på källkoden har med andra ord en liten guldklimp på sin dator
Citera
2008-08-28, 02:53
Medlem
Ri-Fas avatar
har någon kvar databasen?
Citera
2008-08-28, 21:55
Medlem
nip3os avatar
Även jag är intresserad av källkoden. Bara i rent inspirations-, nyfikenhets- och utbildningssyfte naturligtvis. Om någon har den kan väl personen höra av sig.
Citera
2008-08-29, 15:44
Medlem
ancides avatar
Citat:
text

Vilka social engineering skills du har

OnT: Nagot nytt om agaren av bideazy.com? Dromscenariot vore ju en lynchning av den arga mobben som forlorat massa pengar. Men men, man kan ju inte fa allt man vill ha.
Citera
2008-08-29, 17:23
Medlem
ziphens avatar
Något nytt är detta:

När vi lagt upp källkoden lokalt (som vi tillslut hittade) så skulle vi testa regga oss m.m, när man reggar sig så får man inte välja password själv, utan det skickas i ett sms.
Vi registrerade oss, och vips så fick vi alla (vi 3 som pillar med det) ett varsitt sms med en "Välkommen" text och password.
Det innebär ju att deras konto på mosms fortfarande är aktivt, och har man ork och lust så kan man koda om php scripten som finns med i källkoden, endast för att requesta nya sms.
På så sätt så gör man dom ett par kronor fattigare iallafall
Citera
2008-08-29, 22:05
Bannlyst
Citat:
Något nytt är detta:

När vi lagt upp källkoden lokalt (som vi tillslut hittade) så skulle vi testa regga oss m.m, när man reggar sig så får man inte välja password själv, utan det skickas i ett sms.
Vi registrerade oss, och vips så fick vi alla (vi 3 som pillar med det) ett varsitt sms med en "Välkommen" text och password.
Det innebär ju att deras konto på mosms fortfarande är aktivt, och har man ork och lust så kan man koda om php scripten som finns med i källkoden, endast för att requesta nya sms.
På så sätt så gör man dom ett par kronor fattigare iallafall

Det är lätt att skicka egna SMS via deras script, ge mig källkoden så får jag se
Citera
2008-11-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ladda ner Källkoden - http://uploadbin.net/3dd620084f99102bb623000e0c098b3e och databasen - http://uploadbin.net/7ac9b29a4f99102bb623000e0c098b3e

Dom här länkarna fungerar nu igen. Ber om ursäkt för att de varit nere.
Citera
2008-11-11, 18:16
Medlem
Rabbelitos avatar
AEGDA! Riktigt nice jobbat, haha! Jävligt bra att ni avslöjar såna här idioter, har själv funderat på att bjuda där flera gånger. Tur man inte gjorde det.
Citera
2008-11-11, 18:32
Medlem
darkdeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Är du nöjd nu?

är du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto