• 1
  • 2
2008-03-30, 21:16
Medlem
Jag har ett stort problem med psykisk baksmälla efter jag varit packad.

Säg att jag är ute en kväll och dricker 5-6st öl + någon drink, av detta blir jag nog ungefär lika berusad som standard killen ute på klubbarna.
Dvs så jag inte tittar så noga på hur tjejerna ser ut om jag ska ta med någon hem och inte skäms speciellt över hur det ser ut när jag dansar.

Dagen efter blir jag helt normalt bakfull med lite illamående och en rätt lugn och härlig trötthet. Inget konstigt med det, tror att 80% av befolkningen får ungefär samma symptom.

Men sen dom följande dagarna kommer det stora problemet. Jag mår så psykiskt dåligt, tappar totalt kreativiteten och drivkraften att jobba, har väldigt svårt att få något gjort övh. och skulle nog egentligen hälst bara sitta och titta på någon tv-serie eller liknande dagarna i ända.
Detta kan sen sitta i allt mellan 2-5dagar vilket ställer till ett jävla problem för mig.. Eftersom jag jobbar som frilansande konsult kan jag inte sitta och titta in i väggen hos kunderna utan jag måste prestera vilket jag i princip inte kan göra när jag åkt på den här jävla svackan.

Sen efter några dagar blir det som vanligt igen, jag mår prima och kreativiteten/drivkraften är tillbaka.

Någon som varit med om något liknande? kanske har tips på hur man kan komma undan lite lättare?
(Ska jag käka fårtarmar eller peta mig i örat med en c-vitamin?)

Jag tror att det som händer är att jag får någon slags ämnesbrist i hjärnan i samband med nerbrytandet/intaget av alkoholen och att det tar ett tag för min kropp att återställa detta.
Men frågan är hur man förhindrar det, jag vill ju kunna vara ute och festa utan att förstöra kommande vecka.
Citera
2008-03-30, 21:35
Bannlyst
Händer mig med, kallar det dagenefterångest!
Citera
2008-03-30, 21:38
Medlem
Jo. Men ska jag då kalla mitt "veckanefterångest" en dag eller två känns ju mera accepterbart.
Citera
2008-03-30, 21:41
Medlem
GrönSnös avatar
Jadu. Det är inte kul med bakfylleångest. Har haft det tusen gånger men det sitter i en dag eller två på sin höjd.

Vad har du för matvanor i samband med supandet? Få du i dig tillräckligt med vatten och allt vad det heter?

Kan kanske t.o.m. vara så tråkigt att du inte klarar av spriten och borde testa cb eller något annat kul
Citera
2008-03-30, 21:44
Medlem
Jo den vanliga bakfylleångesten kunde jag ha för några år sedan. Det är ju som sagt inte hela världen.
Men nu senaste 3-4åren är det hårdare.

Jag kan inte se att jag ändrat min kost etc. senaste åren.
Det jag däremot gör är jobbar mycket mera. Mera stress i vardagen etc. Det är möjligt att det är sådant som bryter ner en och kombinerat med alkohol blir det för mycket.
Citera
2008-03-30, 21:59
Medlem
GrönSnös avatar
Stress kan säkert ha något med det att göra. Vad är det du går och tänker på dagarna efter?
Citera
2008-03-30, 22:02
Medlem
Jo. Stressen skulle kunna vara en orsak.

Jag tänker inte på något speciellt, det är bara att jag tappar lusten att göra saker som kräver att man tänker och jobbar hårt. Jag blir en soffpotatis med andra ord.
Citera
2008-03-30, 22:06
Medlem
bona officias avatar
Det är nog dags att inse att du, precis som jag, inte är 19 år längre och att bakfyllan/bakisångesten blir bara värre med åren.
Citera
2008-03-30, 22:08
Medlem
Fan det håller ju inte. Har ju just blivigt singel och vill ut och partaja lite för att glömma sorgen..

Men ja, man får väl lära sig att ha kul utan alkohol.. Vad det nu ska betyda :-)
Citera
2008-03-30, 22:14
Medlem
bona officias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joomlapoomla
Men ja, man får väl lära sig att ha kul utan alkohol.. Vad det nu ska betyda :-)

Ha kul utan att dricka? Nej, men däremot kan man dricka utan att ha kul.
Citera
2008-03-30, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joomlapoomla
Fan det håller ju inte. Har ju just blivigt singel och vill ut och partaja lite för att glömma sorgen..

Rök på o kolla på cartoonnetwork, lovar dig att du skrattar!
Citera
2008-03-30, 22:23
Medlem
Aldrig varit mycket för droger. Alkoholen är väl det tyngsta jag beblandar mig med. Ska man jobba och tjäna pengar här i världen kan man inte sitta i soffan nerrökt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in