• 1
  • 2
2008-03-30, 19:50
Medlem
Fr ngra mnader sen kpte jag en ny dator och nu har den brjat strula.
Titt som ttt hackar/laggar den till och stannar upp fr ngra sekunder. Frn sjvla datorn hrs d ett ljud som kan liknas vid det man hr nr man startar en dator, dvs. flkt som surrar igng, hrddisk som knpper till etc.

Skulle jag titta p en film nr det hr hnder s stannar allt och nr det vl drar igng igen har filmen spolats fram ca tio sekunder. Nr jag spelar ett spel r det givetvis nnu jobbigare.

I och med att jag har en ny dator r det hr ett vldigt irriterande problem som jag vill bli av med snarast. Har nn en aning om vad jag kan gra fr att tgrda felet?

Datorn:
Inte Core 2 Quad CPU @ 2,40GHz
2 GB RAM
GeForce 8500GT
Windows Vista

Jag r vldigt tacksam fr alla svar.
Citera
2008-03-30, 19:54
Medlem
Kanske bara r flkten som startar om, jag hade nt liknande problem med min ibrjan. Men det skall g att stlla flkten s att den snurrar oavbrutet, ifall nu det r dr felet ligger.
Citera
2008-03-30, 19:56
Medlem
werss avatar
Indexeringen.

Avaktivera frslagsvis Indexeringen p dina Hrddiskar. Vista kan f fr sig att brja indexera filerna p din maskin i tid & otid. Gr ingen strre nytta aktiverad nd.
Citera
2008-03-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wers
Avaktivera frslagsvis Indexeringen p dina Hrddiskar. Vista kan f fr sig att brja indexera filerna p din maskin i tid & otid. Gr ingen strre nytta aktiverad nd.

Hur gr jag det?
Citera
2008-03-30, 23:38
Bannlyst
Jag hade precis samma problem att den ibland kunde hrddisken klicka till och samma sak som du har en film kunde spolat fram 10 sek.
S jag googlade lite och hittade att vissa fr det problemet i vista p grund av att hrddisken stnger av sig efter en viss tid och det r d detta problemet uppstr men det r bara att ndra i energi alternativ till att den inte ska stnga av hrddisken efter en viss tid.
Citera
2008-04-05, 00:31
Medlem
werss avatar
services.msc

Du gr in p Start skriver: services.msc
Leta reda p Windows search i listan ver tjnster och dubbelklicka p den.
Vlj inaktiverad i listan.

Windows kan f fr sig att indexera filer p datorn lite olgligt.. kan f hrddiskarna att varva upp i tid och otid och ge "hack".

GL
Citera
2008-05-01, 17:17
Medlem
Jag har testat alla frslag som kommit upp i den hr trden men inget har hjlpt. Jag har fortfarande samma problem och det r vldigt jobbigt.

Ngon som har andra frslag?
Citera
2008-05-01, 18:13
Medlem
King Grubs avatar
I Energisparalternativ, vlj att hrddisken/hrddiskarna aldrig skall stngas av.
Citera
2008-05-01, 18:24
Medlem
Hejsan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
I Energisparalternativ, vlj att hrddisken/hrddiskarna aldrig skall stngas av.

Du kan ocks testa stta schemat till "prestanda" istllet fr "energisparande" eller vad det nu str p frn brjan.
Har du kollat temperaturer p hrddisk och andra delar p sistone? Kr Lavalys EVEREST och kolla temperaturer bde vid idle och load (programmet har ett stresstest som kan stressa hrddiskar och processor och kolla temperaturer samtidigt (under verktyg tror jag det ligger)
Citera
2008-10-07, 14:09
Medlem
Jag har fortfarande samma problem. Ngon som har ett annat tips innan jag tvingas lmna in den p service?
Citera
2008-10-07, 15:06
Medlem
w580is avatar
posta en HJT logga, s ser vi ifall det r ngon skit som krs p din dator.

ladda ner och starta hijackthis, vlj "do a system scan and save a logg file" efter ngra sekunder kommer det upp text, kopiera och posta hr.

http://www.trendsecure.com/portal/en...hijackthis/qsg
Citera
2008-10-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
posta en HJT logga, s ser vi ifall det r ngon skit som krs p din dator.

ladda ner och starta hijackthis, vlj "do a system scan and save a logg file" efter ngra sekunder kommer det upp text, kopiera och posta hr.

http://www.trendsecure.com/portal/en...hijackthis/qsg

Tack fr att du orkar hjlpa mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här