2012-08-14, 01:59
Medlem
Jävligt tråkigt det här. Han är tydligen riktigt dålig:

Citat:
Jan fick allvarliga hjärnblödningar i juni, och vistades länge på intensiven på Akademiska i Uppsala, men är numera på rehab på Mora lasarett. Han är förlamad på vänster sida och prognosen är osäker. Han vet inte själv om han överlever till i morgon eller inte.

Hjärnan är intakt och han låter som vanligt

Jag har erbjudit mig att uppdatera hans blogg, med ett meddelande att han är sjuk. En del av hans publik har frågat mig om jag vet var han har tagit vägen för bloggen är inte uppdaterad sedan den 21 juni 2012, men han har inte lösenordet med sig.

Jag hade kunnat ha det, men valde givetvis att klicka på “Spara inte” för han använde min dator, som ville spara, då han besökte mig i tio dagar på norra Cypern, samman med en bloggstammmis. Läs mer om hans besök i mitt lilla muslimska samhälle.

Vi hade inte setts innan och ej heller efter.

Eftersom han har höns har släktingar flyttat in i huset för det lär ta långt tid innan Jan ens får lämna sjukhuset timvis. Ingen kan idag säga om Jan Millds blogg kommer att uppdateras framledes. Inte ens han själv.
http://www.radda-sverige.nu/samtal-med-jan-milld-som-ar-svart-sjuk/
Citera
2012-08-14, 12:35
Bannlyst
Fruktansvärt tragiskt. Jag hoppas verkligen att Milld överlever och att han repar sig.
Skulle vi mista både Jan Milld och Weine Berg inom en så kort period som tre år så är det mycket allvarligt. Vi har helt enkelt inte råd att förlora den här typen av eldsjälar.
Citera
2012-08-14, 13:34
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Fruktansvärt tragiskt. Jag hoppas verkligen att Milld överlever och att han repar sig.
Skulle vi mista både Jan Milld och Weine Berg inom en så kort period som tre år så är det mycket allvarligt. Vi har helt enkelt inte råd att förlora den här typen av eldsjälar.

Kan inte annat än att hålla med dig.
Mycket tråkigt. Jag har följt Jan Milld i hans filmskapande från 2007 fram tills nu.
Har även läst mycket om det han har skrivit.
Citera
2012-08-14, 17:03
Medlem
Convoys avatar
Helvete!

Jag hoppas innerligt att han repar sig!
Citera
2012-08-14, 18:06
Medlem
Bengrots avatar
En av de svenskar jag beundrar mest. Hoppas att han hämtar sig.
Citera
2012-08-14, 23:47
Medlem
Gustav2adolfs avatar
instämmer, måtte gudarna vaka över han
Citera
2012-09-05, 13:18
Medlem
fintnirs avatar
Jan har skrivit sin första bloggtext sedan den nya sjukperioden:

http://janmilld.wordpress.com/2012/09/05/hej-2

Fin avslutning på texten, med några mycket inspirerande ord.
Citat:
Då -2006/09- rönte jag många bevis på uppskattning från läsare och sympatisörer. Nu, under min nya sjukperiod. får jag erfara samma sak som då: blommor och choklad, brev och kort , telefonsamtal och bidrag till kommande filmarbete. Tack!

Detta påminner om att vi nu är en allt vidare krets av regimkritiker, som känner en växande samhörighet.

Genom ångvälten av mediagalenskaper och pk-ismer finner vi varandra. Vi är dissidenter
- som i de forna DDR

Vi har olika bakgrunder och kan i många sakfrågor ha skiljaktiga åsikter, men om det väsentliga är vi ändå överens – dvs att bry sig om framtiden och att vilja rädda vårt land.
Citera
2012-10-02, 21:22
Medlem
Krya på dig Janne!
Citera
2012-12-13, 11:42
Medlem
johanjosefssons avatar
Blev verkligen illa till mods när jag klickade in på hans nyare videor som jag brukar göra lite då och då. Kände att det inte var någonting som riktigt stod rätt till, han liksom slurrade fram orden och lät verkligen svag. Men så fick jag förklaringen och fick se hur han förlorat en bit av skallbenet. Riktigt otäckt. Hoppas verkligen att operationen går bra och att han kommer tillbaka. Skulle vara oerhört orättvist om just han var tvungen att gå bort medan det sitter fittor och styr där uppe i regering och landsting som tycker sig kunna köra över Svensken hur som helst. En eloge till Jan, det förtjänar han verkligen efter allt hans arbete han gjort för oss Svenskar. Det har krävts många timmar letande av fakta, blandat med personliga erfarenheter och en vilja att informera om det misslyckade mångkulturprojektet. Tack Jan för allt, om du nångång skulle läsa detta!
Citera
2013-01-31, 21:39
Medlem
johanjosefssons avatar
Tack och lov! Jan Milld har återhämtat sig och äntligen fått komma hem från sjukhuset.

"Den femte – och förhoppningsvis sista – skalloperationen ser nu ut att ha gått mycket bra. I tisdags – efter bara två veckor (Akademiska i Uppsala och Mora lasarett) var jag hemma igen."

Här är en ny bild på Jan!

https://janmilld.files.wordpress.com/2013/01/hemmaigen.jpg
Citera
2013-01-31, 21:54
Medlem
Grävulens avatar
Skönt att han mår bättre. Jag har lärt mig mycket av honom.
Citera
2013-08-11, 12:45
Medlem
Jan Milld är tillbaka på banan och i full gång med skrivandet igen, verkar det som. Hans blogg har uppdaterats flitigt under sommaren:

http://janmilld.wordpress.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in