2008-03-30, 15:39
Medlem
Lantbruks avatar
...

...för Jan Milld.

Jan Milld år redaktör för tidskriften Blågula Frågor och jag skulle vilja kalla honom för en reaktionär, och han står för mycket av mina åsikter angående invandringen.

Om ni vill veta lite mer om denna f.d. sosses bakgrund så kan ni utgå härifrån:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Milld

Här har ni ett klipp från youtube där Milld i programmet mosaik debatterar mot PK-folk (synd att användaren ArgSvenne inte postat hela debatten):

http://youtube.com/watch?v=TgTzhgM6QhU

Här har ni en nästan skrattretande vinklad debatt där Milld debatterar vettiga argument mot PK-folket och de partiska debattledarna (synd att inte användaren ArgSvenne postat hela debatten):

http://youtube.com/watch?v=dzhUUKz9n8M&feature=related
http://youtube.com/watch?v=lAKKnazT-Bo&feature=related

Och här vi en relativt färsk åsiktsskildring gjord av Jan Milld på hans radiokanal Sverige fria radio där han kommenterar den värdelösa islamofobi-debatten i programet Debatt på svt den sjätte mars 2008:

http://www.sverigesfriaradio.se/mp3s/jm9/myWimpy.html

(Jag vill tacka whoopwhoop som länkade den här utmärkta debattskildringen i en annan tråd)

Många av er härinne känner nog till Jan Milld, och det är halva syftet med att starta den här tråden; att sprida kunskap om honom för de som är intresserade men inte känner till honom.

Det andra syftet med tråden är att jag undrar hur ni ser på Jan Milld, och då - givetvis - i synerhet hans åsikter.

Jag tycker att han har mycket vettiga åsikter, men om man ska vara kritisk så har han någon gång nämnt det där med vikten av homogen etnicitet, inte helt fel visserligen, men det är sådana - för tillfället - irrelevanta saker som förminskar bland annat SD:s trovärdighet.
Sen hoppas jag också att han inte följer SD:s negativa åsikter om adoption.

Slutligen kan jag också nämna att han startat ett eget youtube-konto då han postar intressanta klipp.

Osäker på om jag skulle posta tråden här eller i inrikes, flytta den om det är lämpligt.

Mvh
Citera
2008-03-30, 15:46
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Jag hittade till www.bgf.nu nånstans 1999, och har sen dess varit extremt imponerad av Jan Milld. Jag hoppas historien tackar honom postumt för hans hjälteverksamhet, för nåt erkännande inom sin livstid lär han inte få. Våra landsförrädare lär arbeta övertid för att se till att så inte blir fallet.
Citera
2008-03-30, 15:49
Medlem
Robin Woods avatar
Han är vår tids svar på Che, expo, och mycket annat!
Guld värd m.a.o.
Björn Hammarbäck är också ett tillskott, och en nagel i ögat på vänsterprofeterna
Varför inte passa på och läsa Anders isakssons bok "Den politiska adeln"!
Senast redigerad av Robin Wood 2008-03-30 kl. 15:52.
Citera
2008-03-30, 16:00
Medlem
Verkar vara en balanserad och klarsynt man.
Citera
2008-03-31, 19:04
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Jag hittade till www.bgf.nu nånstans 1999, och har sen dess varit extremt imponerad av Jan Milld. Jag hoppas historien tackar honom postumt för hans hjälteverksamhet, för nåt erkännande inom sin livstid lär han inte få. Våra landsförrädare lär arbeta övertid för att se till att så inte blir fallet.

Med tanke på att hans fullt lagliga, demokratiska och sansade torgmöten m.m. blivit kraftigt attackerade av vänsterhuliganer som uppenbarligen inte tycker om demokrati så kan man undra vart FAN Sverige är påväg någonstans.
Citera
2008-03-31, 19:27
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Verkar vara en balanserad och klarsynt man.

Jajamän, det är han verkligen.

Haha, jag måste bara tipsa er om att titta på första delen av folkhemmet-debatten på youtube (se trådstarten) mellan 06:42 - 07:10, där anklagar den kvinnliga debattledaren Jan Milld och BGF för rashets, minen som Milld får när han anklagats för detta är obetalbar. Han uttrycker samma skepsis för sådana anklagelser som jag också känner (och som jag tror att en del av er gör också) för sådant här. Som sagt, obetalbart.

Mvh
Citera
2008-03-31, 19:37
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Med tanke på att hans fullt lagliga, demokratiska och sansade torgmöten m.m. blivit kraftigt attackerade av vänsterhuliganer som uppenbarligen inte tycker om demokrati så kan man undra vart FAN Sverige är påväg någonstans.

Anledningen är solklar, de är rädda att sanningen skall komma fram, SAP med svans alltså!
Citera
2008-03-31, 23:12
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Kan inte jag bli informerad om hans nästa torgmöte?
Kanske skulle det här med eXpos vänsterhuliganer ordnas där och då?
Citera
2008-04-01, 00:36
Medlem
Karl är lysande! Synd att det i mediastaten Sverige inte existerar några stora forum där en påläst person kan utveckla sina argument såsom Mild gör i radioinslaget.
Citera
2008-04-01, 05:28
Medlem
Spoke_islands avatar
Mild borde medaljeras! varför blir han inte inbjuden till nån av morgonsofforna i TV?
Citera
2008-04-01, 11:24
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoke_island
Mild borde medaljeras! varför blir han inte inbjuden till nån av morgonsofforna i TV?

Den eller de som föreslår detta från STV får nog sparken i så fall!
Citera
2008-04-01, 11:25
Medlem
Varför kalla en sund och balanserad man för "reaktionär"
Ger fel signaler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in