Citat:
Ursprungligen postat av AntZoo
Jag har just fyllt 20 år och hon blev 28 i slutet av februari. Allt var mer eller mindre ok för drygt ett år, oavsett det att hon nästan alltid säger till mig att jag måste hitta någon yngre och att det inte finns någon framtid för oss två.

Ibland lyckades jag övertala henne att det inte var något dåligt med vårt förhållande och jag svarade alltid att det inte var någon yngre eller till och med någon annan som jag ville. Ett annat grej är att vi är från olika länder - jag bor i Ryssland och hon kom från Tjeckien och undervisar här. Vi pratar ryska medan jag läser tjeckiska, men hon säger att vi har olika kulturer och inte förstår allt på samma sätt som någon annan från varsitt land skulle förstå.
I alla fall, igår var vi på teater (och det blir teater idag och på tisdag) och hon sa att hon ville göra slut, att hon inte känner någonting och tror inte att hon vill väcka känslor igen. Jag har jst skrivit ett brev för henne där det står allt jag tänker och ska tala om allting för henne idag.
Kan ni ge mig något råd om vad som skulle göras?
Oavsett om det gäller ålder eller kulturella skillnader så låter det som att hon letar anledningar för att bryta upp.
Hon garderar sig kanske för att hon bestämt sig för att relationen inte kommer hålla?
För dig, som inte verkar vara på samma linje, måste det vara en känslomässig berg och dalbana som antagligen bryter ned?
Så, vill hon göra slut - låt det bli så.
Vet hon inte vad hon vill eller om hon skall hålla på och vela -ge henne en vecka utan kontakt och säg åt henne att bestämma sig.
Lyckas hon inte bestämma sig är mitt råd att Du avslutar.
Klipp därefter.
Att hålla varandra varma är av ondo, tar en evighet att gå vidare då.
Ska relationen ha en chans att bli bra och hålla bör båda Ge och Tro lika mkt.