2008-03-30, 11:42
Medlem
AntZoos avatar
Jag har just fyllt 20 år och hon blev 28 i slutet av februari. Allt var mer eller mindre ok för drygt ett år, oavsett det att hon nästan alltid säger till mig att jag måste hitta någon yngre och att det inte finns någon framtid för oss två. Ibland lyckades jag övertala henne att det inte var något dåligt med vårt förhållande och jag svarade alltid att det inte var någon yngre eller till och med någon annan som jag ville. Ett annat grej är att vi är från olika länder - jag bor i Ryssland och hon kom från Tjeckien och undervisar här. Vi pratar ryska medan jag läser tjeckiska, men hon säger att vi har olika kulturer och inte förstår allt på samma sätt som någon annan från varsitt land skulle förstå.
I alla fall, igår var vi på teater (och det blir teater idag och på tisdag) och hon sa att hon ville göra slut, att hon inte känner någonting och tror inte att hon vill väcka känslor igen. Jag har jst skrivit ett brev för henne där det står allt jag tänker och ska tala om allting för henne idag.
Kan ni ge mig något råd om vad som skulle göras?
Citera
2008-03-30, 11:43
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntZoo
Jag har just fyllt 20 år och hon blev 28 i slutet av februari. Allt var mer eller mindre ok för drygt ett år, oavsett det att hon nästan alltid säger till mig att jag måste hitta någon yngre och att det inte finns någon framtid för oss två. Ibland lyckades jag övertala henne att det inte var något dåligt med vårt förhållande och jag svarade alltid att det inte var någon yngre eller till och med någon annan som jag ville. Ett annat grej är att vi är från olika länder - jag bor i Ryssland och hon kom från Tjeckien och undervisar här. Vi pratar ryska medan jag läser tjeckiska, men hon säger att vi har olika kulturer och inte förstår allt på samma sätt som någon annan från varsitt land skulle förstå.
I alla fall, igår var vi på teater (och det blir teater idag och på tisdag) och hon sa att hon ville göra slut, att hon inte känner någonting och tror inte att hon vill väcka känslor igen. Jag har jst skrivit ett brev för henne där det står allt jag tänker och ska tala om allting för henne idag.

Inse fakta och att hon gör dig en tjänst att göra slut då ett förhållande där en av parterna inte tror på det inte fungerar.
Citera
2008-03-30, 11:53
Medlem
jerkuss avatar
Jepp. Hon har varit väldigt taskig som bara gått runt och gnällt på att det inte kommer funka och att bla bla, för med den inställningen blir minsta lilla toalettbesök en katastrof, men om hon är så övertygad är det nog bara att svälja.

Låt mig, vid detta så sällsynt passande tillfälle, citera Mike Skinner a.k.a The Streets

Dry your eyes mate
I know it's hard to take but her mind has been made up
There's plenty more fish in the sea
Dry your eyes mate
I know you want to make her see how much this pain hurts
But you got to walk away now
It's over
Citera
2008-03-30, 12:08
Medlem
AntZoos avatar
Jomen, å andra sidan säger hon att jag egentligen är den ideala partnern för henne och om jag vore 5 år äldre, skulle det inte vara så svårt. Egentligen har det alltid varit den där åldersskilnaden som hon pratade om. Och jag vill absolut försöka få henne tillbaka.
Citera
2008-03-30, 12:10
Medlem
Molson Canadians avatar
Jag har haft ett förhållande med samma åldersskillnad och samma ålder dessutom. Jag tyckte det var lite småjobbigt i början för jag hade lite svårt att fatta vad han skulle ha mig för. Man blir ju inte direkt översköljd av exempel på lyckliga förhållanden där tjejen är 28 och killen är 20. Jag frågade faktiskt vad han ville ha mig för och när han svarade "Amäh... du är ju inte direkt ful!" så anpassade jag mig snabbt. Jag kan tänka mig att det inte är ovanligt att man liksom inte begriper varför en yngre kille vill ha en äldre tjej, men det "problemet" tror jag försvinner när man får klart för sig att det faktiskt är just henne man vill ha. När han inte tyckte det var något konstigt alls att jag var så mycket äldre så blev det lite fånigt att jag skulle hänga upp mig på det, när resten funkade. Tror inte att det är åldersskillnaden i ditt fall som spökar utan att det är andra orsaker. Det är i alla fall min erfarenhet.
Citera
2008-03-30, 12:15
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Jomen, å andra sidan säger hon att jag egentligen är den ideala partnern för henne och om jag vore 5 år äldre, skulle det inte vara så svårt. Egentligen har det alltid varit den där åldersskilnaden som hon pratade om. Och jag vill absolut försöka få henne tillbaka.
Grejen är att hon är 28 och inte 14. Om jag får gissa är det alltså inte bara något hon slängde ur sig bara för att du inte köpte godis till henne. När en kvinna gör slut har hon ofta funderat igenom det hundra gånger, och redan bestämt sig för länge sedan innan hon säger något. Hon har antagligen suttit och funderat hela dagen bara på hur hon skulle säga det.

Tyvärr tror jag att det inte finns så mycket du kan göra. Åtminstone inte just nu. Vänta några veckor tills hon börjat sakna dig så kanske hon är mer mottaglig.
Citera
2008-03-30, 12:17
Bannlyst
Sexigt. Att vara ihop med en äldre kvinna är något av dröm för min del. Har alltid känts som jag kommer bättre överrens med äldre tjejer.
Citera
2008-03-30, 12:50
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Ingen skulle tycka att 8 år var nånting, om mannen var den äldre. Så det är bara gamla fördomar om att mannen bör var ett par år äldre som spökar.

Enda problemet jag kan se är om hon vill ha barn nu, och du är för ung/tjänar för lite för att det ska vara möjligt. När du är 28 är hon 36, inte för sent för barn men hon kanske vill få barn tidigare.

Skilda kulturer förstår jag inte heller varför det skulle vare oöverstigligt, finns ju massor med par från olika länder. Egentligen är alla par från skilda kulturer (hon är från Venus, han är från Mars).

Du kan ju fråga varför hon tycker åldersskillnaden är ett sånt stort problem. Men har hennes känslor tagit slut finns det tyvärr inget att göra. Man kan liksom inte övertala el tjata nån till att älska en.
Citera
2008-03-30, 12:51
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Oavsett om det gäller ålder eller kulturella skillnader så låter det som att hon letar anledningar för att bryta upp.
Hon garderar sig kanske för att hon bestämt sig för att relationen inte kommer hålla?
För dig, som inte verkar vara på samma linje, måste det vara en känslomässig berg och dalbana som antagligen bryter ned?

Så, vill hon göra slut - låt det bli så.
Vet hon inte vad hon vill eller om hon skall hålla på och vela -ge henne en vecka utan kontakt och säg åt henne att bestämma sig.
Lyckas hon inte bestämma sig är mitt råd att Du avslutar.
Klipp därefter.
Att hålla varandra varma är av ondo, tar en evighet att gå vidare då.

Ska relationen ha en chans att bli bra och hålla bör båda Ge och Tro lika mkt.
Citera
2008-03-30, 12:58
Medlem
Späks avatar
Som pitbullslynan sade, så länge hon inte snöat in på barn så ska det väl inte vara några problem med dessa 8 åren..

Varför någon vill ha en 8 år äldre kvinna som står nära förfallets brant är ju en annan fråga.

Sillisar?
Citera
2008-03-30, 13:06
Medlem
Molson Canadians avatar
Jag är benägen att hålla med de som skriver att det är kört. Åldern är faktiskt inte en dealbreaker, så det verkar mer som en ursäkt eller något i den vägen. Man kan vara på samma nivå i livet när den ena är 30 och andra 20. Det beror helt på vad man har hunnit med, tänker jag. Jag skulle absolut inte rata någon pga att han är yngre. Jag skulle ha svårare med någon som är äldre i bemärkelsen att han t ex hade barn, hus och hela det "etablerade" livet. Och då blir det kanske 20-åringarna som passar bäst..?
Citera
2008-03-30, 13:08
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Som pitbullslynan sade, så länge hon inte snöat in på barn så ska det väl inte vara några problem med dessa 8 åren..

Varför någon vill ha en 8 år äldre kvinna som står nära förfallets brant är ju en annan fråga.

Sillisar?

Det undrade jag också, men jag har varken silikon eller något annat konstgjort i kroppen. Det finns ju en möjlighet att man går efter personlighet och att man passar ihop.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in