Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Verkligen jag med den andra kören suger ju hästkuk.

+1

De får dock några plus för tjejerna som har nämnts här tidigare i tråden.
Citera
2009-11-14, 21:28
Medlem
Trumpeters avatar
Rättvis seger. Ola var ofantligt mycket bättre än Stefan på slutet. Egentligen borde aldrig omröstningen ens varit jämn. Personligen trodde jag dock inte det skulle räcka att slå Älvdalens engagemang.
Citera
2009-11-15, 00:02
Medlem
Ballooos avatar
Ola var helt klart bäst och förtjänade att vinna, han och hans kör har vuxit mycket sen första avsnittet.
Citera
2009-11-15, 02:34
Medlem
Har missat ett antal avsnitt nu och var både chockad över de kvarvarande lagen, samt hur bra Team Ola sjöng.
Citera
2009-11-16, 19:17
Medlem
maddtres avatar
Här är en tjej som bloggat lite om Team Ola vs England osv, där kan ni läsa lite och kolla på klipp angående Team Ola. http://wysteriiasblogg.se/jag-ar-inte-bitter-ja-ok-da-lite/

Finalen var rolig och alla körer verkar vara sams. Dock frågade jag en tjej från en kör om hon haft skoj och fick svaret "De första två gångerna var roliga, efter det har det inte varit skoj, det här är det värsta fuskprogrammet jag varit med om". Hon ville inte svara mer på vad hon menade men jag hörde backstage att bl.a Team Pontare fått veta i förväg att de skulle åka ut, och folk i produktionen hade sagt hejdå och varit gråtmilda redan innan röstningen avslutats och lite sådär.

Team Stefan var nöjda med sin silverplats och festade hela natten tillsammans med andra körmedlemmar i färgerna Orange och Blått. Team Ola såg jag bara några stycken på efterfesten, bland annat HenkeLarsson-lookaliken.
Citera
2010-06-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Att Stefan är i final är ingen överraskning. Älvdalen röstade fram Laez-Kristerz till vinst i Dansbandskampen. Det lär bli samma visa med Körslaget.
Det bor mindre än 2000 människor i Älvdalens centrum (jag har själv bott i Älvdalen nästan hela mitt liv), så vårt bidrag kan knappast göra någon större skillnad, särskilt inte med tanke på att andra grupper får mycket större stöd av SINA respektive hemorter.

För övrigt kan jag säga att jag har känt nästan alla medlemmar i Larz-Kristerz-bandet i över 12 år, så jag är väl medveten om att de är oerhört begåvade musiker.
Sen tycker jag att det bara är positivt att de håller båda fötterna på jorden och enbart går på känsla, det är precis det som riktig musik handlar om, inte om att göra det som "passar in för stunden" enligt musikkritikerna.
Senast redigerad av Peter_18 2010-06-05 kl. 23:14.
Citera
2012-01-15, 20:31
Bannlyst
Nu har de bestämt lägga detta på is med
Citera
2012-09-07, 12:52
Medlem
Då var det dags för en ny säsong. Är det någon som vet vad låten heter dom de sjunger i trailern?
Citera
2012-09-07, 12:57
Medlem
irrblosss avatar
Hoppas att Gry börjar köra rejält urringat igen, det var en av de största behållningarna av körslaget förr .
Citera
2012-09-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamton
Då var det dags för en ny säsong. Är det någon som vet vad låten heter dom de sjunger i trailern?

The world´s greatest ( R Kelly)
Citera
2012-09-15, 20:34
Medlem
Är det bara jag som tycker att ljud och bild är fruktansvärt osynkat ?
I kvällens program anser jag att Bengans lag verkar trötta, eller tycker gotlänningarna att en rivig bugg skall sjungas i slow motion ? Jag hoppas på bättring
Citera
2012-09-15, 20:36
Medlem
irrblosss avatar
Grys urringningar verkar vara ett minne blott, så tragiskt . I övrigt tycker jag årets körledare är för tråkiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in