Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-09, 22:13
Medlem
maddtres avatar
Annat skvaller är att dansbandskören inte vill sjunga dansband. Hälften är rockare och ingen har varit särskilt nöjd med dansbandslåtarna de blivit tilldelade.

Det är inte körledarna som fritt får välja låtar utan de får välja en av två utvalda.
Citera
2009-11-10, 14:18
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Annat skvaller är att dansbandskören inte vill sjunga dansband. Hälften är rockare och ingen har varit särskilt nöjd med dansbandslåtarna de blivit tilldelade.

Det är inte körledarna som fritt får välja låtar utan de får välja en av två utvalda.

Man märkte ju att kören var besviken när Stefan valde en värdelös dansbandslåt för några avsnitt sen.

EDIT: Hur fick du reda på skvallret, är du från samma ort?
Citera
2009-11-10, 14:29
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
De snygga tjejerna i Stefans kör heter Sofie Graw-Persson (blondinen), Ellinor Nilsson (Solisten i Gråt inga tårar), Melanie Larsson (Hon twistade i ett avsnitt), Elin Wängelin (Hon som är lik Gry), Elin Olson (Brunett med långt hår), och Ingrid Spånberg (blondin som inte synts så mycket), Maria Barke (Hon som sjöng "Du e min man).

Så. Då vet ni det.

Edit:
Glömde snygga Maria Barke.
Kan ingen fixa lite bilder eller caps? Jag vill inte se hela programmet även om det kanske finns på nätet.
Citera
2009-11-10, 23:04
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottweiler
Man märkte ju att kören var besviken när Stefan valde en värdelös dansbandslåt för några avsnitt sen.

EDIT: Hur fick du reda på skvallret, är du från samma ort?

Jag känner hälften och har en lillasyster i kören......
Citera
2009-11-10, 23:18
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Kan ingen fixa lite bilder eller caps? Jag vill inte se hela programmet även om det kanske finns på nätet.

Det finns inte sådär jättemånga bilder, de flesta är suddiga, men den här kanske;

http://www.facebook.com/album.php?aid=129624&id=610182750#/photo.php?pid=3370367&op=1&o=global&view=global&su bj=100000338446285&id=610182750
Citera
2009-11-11, 00:38
Medlem
maddtres avatar
Citat:

Stefan får en låt, han kan välja att ta den eller få en annan, men då måste han välja den andra och får inte fler chanser som jag förstått det. Eftersom vi inte vet vilka två låtar han har att välja mellan så vet vi ju inte om han valt den näst sämsta av två skitlåtar, det är ju trots allt dansband
Senast redigerad av maddtre 2009-11-11 kl. 00:39. Anledning: felstavn.
Citera
2009-11-14, 17:59
Medlem
Trumpeters avatar
Att Stefan är i final är ingen överraskning. Älvdalen röstade fram Laez-Kristerz till vinst i Dansbandskampen. Det lär bli samma visa med Körslaget.

Att Ola är i final tycker jag är rätt överraskande. Hade honom på en tredje/fjärde plats tillsammans med Amy innan säsongen började, men att han skulle slå ut Pontare trodde jag inte. Mot Stefan och Älvdalen tror jag inte Lund och småbrudarna har mycket att säga till om i alla fall.
Citera
2009-11-14, 18:09
Medlem
Mja....tror många vuxna runtomkring i Sverige som uppskattar bra sång, duktiga körer röstar på Team Ola. Min fru sjunger i kör och säger att Olas är riktigt, rikigt duktiga med tanke på att de inte kamperat ihop så länge. Många uppskattar en manskör, blir mer tryck. Sedan har de haft tur med många låtar passande just manskörer. Jag tror Ola sopar hem det här.
Citera
2009-11-14, 19:41
Medlem
rusedss avatar
Citat:
De snygga tjejerna i Stefans kör heter Sofie Graw-Persson (blondinen)....

Har du nån ytterligare info om denna söta flicka?
Citera
2009-11-14, 20:14
Medlem
Trumpeters avatar
*Gäsp* Riktigt tråkiga finallåtar. Stefan gör ett helt ordinärt körarrangemang, varken dåligt eller bra. Otrolig klassskillnad mellan denna säaong och tidigare. Hanna, Robert, Cans, Lotta från tidigare år skulle sparkat skiten ur alla.

Team Stefan
Låt 1: Eloise (Arvingarna)
Låt 2: Enter sandman (Metallica)
Låt 3: Caruso (Pavarotti/Paul Potts)

Team Ola
Låt 1: All by myself (Celine Dion)
Låt 2: It´s raining men (The Weather girls)
Låt 3: Caruso (Pavarotti/Paul Potts
Citera
2009-11-14, 20:24
Medlem
Brottweilers avatar
Trodde aldrig att jag skulle säga det men jag håller tummarna för Ola och hans Manskör.
Citera
2009-11-14, 21:10
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Trodde aldrig att jag skulle säga det men jag håller tummarna för Ola och hans Manskör.

Verkligen jag med den andra kören suger ju hästkuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in