2009-07-24, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Du måste göra om ALLT när du blir av med körkortet, inte bara teori+uppkörning, du får söka ny lämpa, gå riskettan och halkbanan, sedan teori+uppkörning.

ajdå, men inte om man gör något som "bara" leder till böter och ingen form av "undersökning" eller "återkallelse" av körkort? syftar på "mindre trafikbrott som t.ex. köra 120 på 100 väg.
Citera
2009-07-24, 23:29
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philiphan
ajdå, men inte om man gör något som "bara" leder till böter och ingen form av "undersökning" eller "återkallelse" av körkort? syftar på "mindre trafikbrott som t.ex. köra 120 på 100 väg.

Nä, böter är alltid bara böter
Citera
2009-07-24, 23:36
Medlem
Trevligt, 139 på 100 vägar från och med nu då
Citera
2009-07-24, 23:51
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Trevligt, 139 på 100 vägar från och med nu då

Hur tänkte du då?

Antar att du menade 139 på 110 väg?
Citera
2009-07-27, 00:33
Medlem
Citat:
Hur tänkte du då?

Antar att du menade 139 på 110 väg?

jag tänkte inte alls,

139 på 110 jag menade xD
Citera
2009-07-29, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Hejsan!

Igår var jag ute och kollade fiskeställen ute på Värmdö. Jag brummade runt i dryga 70 och missade 50-skylten.
Självklart så är det en mätning precis efter just den skylten.

Dom hade skjutit mig på 72. 3200:- i böter och faktiskt ett rätt trevligt samtal med en väldigt söt polisflicka och en trevlig snubbe.

Nu till min fråga. 3200:- kan jag omöjligt skrapa fram. Jag har inget jobb och jag är inte berättigad a-kassa. Kan man på något sätt få förmildrande bötesbelopp?

Jag var ju såklart så smart så att jag erkände på plats.

tack! =)

haha grisslingerakan? bor ute på värmdö och har stampat på bromsen flera gånger där Tror den är med på top10 på flest böter. Och hur var det nu 139 på 110 väg är det högsta man får köra och bara få böter, inte bli av mod kortet.
Citera
2009-08-04, 02:27
Medlem
Diabels avatar
Citat:
Du måste göra om ALLT när du blir av med körkortet, inte bara teori+uppkörning, du får söka ny lämpa, gå riskettan och halkbanan, sedan teori+uppkörning.

Snäääääälla sluta gissa.

blev av med körkortet 2 gånger under min prövotid och det blev teori och uppkörning.
Citera
2009-08-04, 02:29
Medlem
Diabels avatar
Citat:

120 på 100 väg leder inte till körkortåterkallelse.
Om inte du upprepar detta 3 ggr under 2 år .

När du upprepar brott som inte kan klassas som ringa kommer länsstyrelsen ( snart transportstyrelsen ) skicka dig ett brev där du får en möjlighet att yttra dig. Sedan fattar de ett beslut.

Citera
2009-08-04, 02:32
Medlem
Diabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tozerd
Ny fråga! Nu är det så att jag har skaffat mig en sketen 740 som lekbil vid sidan av tjänstebilen för att sladda och plåga (allmänt ha kul med)

Jag vet att man åker dit för vårdslöshet i trafik om man sladdar lite men får man en varning av detta eller är det lugnt?

Vårdlöshet i trafik = 2-10 månader utan körkort + dagsböter.
Tveksamt att du får det för att du sladdar på en parkering.

Polisen klassade min körning som vårdlöshet och då var det

race 50-200 , köra ifrån polisen , fastna i en vägspärr.

en liten jämförelse bara
Citera
2009-08-04, 02:35
Medlem
Diabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanrebroff
Om dom inte filmat föraren och bilen vid "brottstillfället"
Det är tyvärr inte ägaransvar i Sverige så även om de filmat bilen med regnr är det ytterst tveksamt att åtal kommer väckas då killen kan helt enkelt säga att det var inte han som körde bilen och han tänker inte säga vem det var ...
Citera
2009-08-08, 21:00
Medlem
addims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabel
Det är tyvärr inte ägaransvar i Sverige så även om de filmat bilen med regnr är det ytterst tveksamt att åtal kommer väckas då killen kan helt enkelt säga att det var inte han som körde bilen och han tänker inte säga vem det var ...

Läs om precis vad han skrev ytterligare en gång.
Citera
2009-08-16, 21:38
Medlem
SphinxXs avatar
Fick en P-bot för ett tag sen, felparkering, 550 spänn. Men ska ja inte få en kopia hem typ? För att om någon tog den när den var på bilen så har jag ju inte en aning om att jag har fått den? Då kan jag ju inte heller betala Varför jag undrar är för att det nu gått 2 veckor, jag trodde att sådant går rätt snabbt..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in