att den knäpper till är oroväckande, det tyder absolut på ett fysiskt fel.
jag har bara haft söder en disk, det börja låta mekaniska ljud och efter det så höll den i en vecka men jag hade redan tagit backup o köpt en ny.
det kan ju även va en fördel att plocka ut den i falla den skulle paja helt så man inte ens kan koppla in den som slave för att flytta filer till nya disken
Jo jag vet, jag ska ändå köpa mig en ny dator nu inom en månad. Men vill ju ändå veta vad som orsakat detta felmeddelandet, har ju trots allt varit såhär i över 3 månader nu. Tack för hjälpen iaf, är väl inte så mycket mer att tillägga här antar jag ^^
I min senaste post skrev jag om felaktig block på hårddisken. Ibland när jag startar kan jag inte få igång windows för filen System32/Drivers/Ntfs.sys är skadad eller finns inte. Kan det ha nåt med saken att göra? För hårddiskarna är ju NTFS.
EDIT: Jag trycker bara på R(reparation) sen startar windows som vanligt.
I min senaste post skrev jag om felaktig block på hårddisken. Ibland när jag startar kan jag inte få igång windows för filen System32/Drivers/Ntfs.sys är skadad eller finns inte. Kan det ha nåt med saken att göra? För hårddiskarna är ju NTFS.
EDIT: Jag trycker bara på R(reparation) sen startar windows som vanligt.
Låter som hårddisken håller på att fallera, gör backup på det viktigaste.
Som sagt, backa upp viktiga saker för det låter som att hårddisken går mot de sälla jaktmarkerna.
Du kan testa köra en checkdisk http://support.microsoft.com/kb/315265/sv
Att hårddisken klickar är väl inte så ovanligt? Men den ska ju inte göra det jätteofta kanske.
Fitness och Performance på hårddisken enligt SpeedFan är 100%. Sen är det massa värden som jag inte riktigt vet vad det visar, jag kan ju inte ta ett printscreen och sen spara bilden pga felrapport
Här kommer en jättebump, men jag har samma problem. När jag ska spara något Firefox och den ska ta upp utforskaren eller FilePicker som det verkar heta, får jag samma meddelande. "filepicker was unexpectedly closed by Windows"
Har provat de lösningar jag kan hitta via googling, de flesta trådar är ju några år gamla så jag undrar om någon nu har en lösning? Det är ju fruktansvärt irriterande.
En som har löst det skrev "Does not work. Found out that some registry keys were missing, and then it corrupted other programs as well. So I just clean installed. That solved the problem, it took a long time though but problem solved".
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!