• 1
  • 2
2008-03-29, 19:13
Medlem
Jag har nu ett bra tag haft problem med min dator. För att sammanställa allt skriver jag punkter på vad som jag har problem med.

1. När jag ska "spara bild som" med firefox får jag meddelandet "filepicker was unexpectedly closed by Windows"
2. När jag ska t.ex uploada en sak på speedyshare.com och trycker bläddra får jag meddelandet "filepicker was unexpectedly closed by Windows"
3. När jag ska "bläddra" så jag kan byta bild på msn får jag "filepicker was unexpectedly closed by Windows"
4. Ska jag "spara som" bild i paint får jag antingen felrapport eller så stängs bara paint ner
5. Försöker jag med dessa saker med IE får jag antingen felrapport eller så stängs bara programet ner

Jag har googlat runt lite med själva meddelandet och hittat ett par forum där en del folk tydligen har samma problem som jag har. Jag har provat alla lösningar som några personer kommit upp med, utan att lyckas. Eller ja, envisas jag med att trycka bläddra typ 1000 gånger så KANSKE det fungerar, det har fungerat några gånger innan. Jag vet helt seriöst inte vad som är fel, jag lägger upp en hjt-log iaf.

Behöver omedelbar hjälp med detta, kan fan inte ens tanka nånting själv längre, får fråga polarna om allt.

EDIT: Förövrigt har jag scannat datorn med NOD32, Spybot S&D och massa andra program. Inga trojaner eller malware hittades, bara massa tracking cookies som är totalt ofarliga.
Senast redigerad av hybbe 2008-03-29 kl. 19:24.
Citera
2008-03-29, 21:28
Medlem
Jag gjorde en scan med malwarebytes antimalware och här är resultatet:

Problemet kvarstår dock...
Senast redigerad av hybbe 2008-03-29 kl. 21:42.
Citera
2008-03-29, 22:14
Medlem
kimdah2002s avatar
Prova att uppgradera till SP2 det brukar hjälpa för det mesta...
Citera
2008-03-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Prova att uppgradera till SP2 det brukar hjälpa för det mesta...

Surt som det är kan jag inte uppgradera till SP2 då jag sitter på ogiltig cdkey Alltså jag vet inte vad som orsakat detta meddelandet eller problemet överhuvudtaget. Har funkat SKITBRA innan och sen en dag bara började det såhär, vad fan kan det vara?
Citera
2008-03-30, 14:58
Medlem
Får väl bumpa tråden då.
Citera
2008-03-30, 15:22
Medlem
927s avatar
filepicker låter som ett add-on till foxen

det verkar va nåt problem med registret men jag hittar inget vettigt som gäller xp
Senast redigerad av 927 2008-03-30 kl. 15:37.
Citera
2008-03-30, 15:47
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Surt som det är kan jag inte uppgradera till SP2 då jag sitter på ogiltig cdkey Alltså jag vet inte vad som orsakat detta meddelandet eller problemet överhuvudtaget. Har funkat SKITBRA innan och sen en dag bara började det såhär, vad fan kan det vara?

men du kan ju tanka hela sp2 seprat och installera med vilken nyckel som helst
Citera
2008-03-30, 18:40
Medlem
Jag har ingen windowscd heller för den delen. Jag är helt låst här känner jag, jag har även avinstallerat firefox men samma problem kvarstår. Rensat registret flertal gånger med CCleaner men problemet kvarstår. Som sagt får jag samma problem med IE fast där är det felrapport/programet bara stängs ner som gäller. Förut när jag skulle "Bläddra" i kör fick jag felrapport på explorer. Efter jag fått upp en ny explorer.exe så kunde jag bläddra osv i ca 10min sen kom problemet tillbaks.
Citera
2008-03-30, 19:43
Medlem
927s avatar
bläddra igenom program och systemfel i loggboken (som finns under adminvertyg). ser du nåt fel som stämmer med tidpunkten så dubbelklicka på den raden för att få mer info
Citera
2008-03-30, 21:29
Medlem
Ok, så jag gick in och kollade loggboken. Sen gjorde jag så jag fick fram det där filepicker was closed... Detta kom upp:

Det finns ett felaktigt block på enhet \Device\Harddisk0\D.

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Datum: 2008-03-30
Filnamn: loLogMsn.dll
Filversion: 5.1.2600.0
Händelse-ID: 7
Kategori: Ingen
Källa: Disk
Organisationnamn: Microsoft Corporation
Produktnamn: Operativsystemet Microsoft(R) Windows(R)
Produktversion: 5.1.2600.0
Tid: 21:26:07
Typ: Fel

Vore tacksam för svar
Citera
2008-03-30, 23:43
Medlem
927s avatar
Det finns ett felaktigt block på enhet \Device\Harddisk0\D = ett fysiskt fel på disken, hur allvarligt det är kan jag inte svara på. ser du många liknande i loggboken?

kan du söka på LogMsn.dll i datorn, se till att alla mappar och dolda filer genomsöks. berätta vad du får för träffar
Citera
2008-03-31, 00:03
Medlem
Jag hittade inte ens filen när jag sökte. Sen är det en hel del sånna där meddelande i loggboken, kan inte säga ett antal dock, för många. Vad jag läst runt på google så verkar det som om min hårddisk håller på att gå sönder. Folk påpekade seg dator vid bootup(min är seg), datorn "knäpper" till som om man har i en diskett som arbetar(min knäpper till ibland) och detta meddelandet om felaktigt block. Här är ett annat meddelande från loggboken under typ "Varning":

Ett fel upptäcktes på enheten \Device\Harddisk1\D under en växlingsåtgärd.

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Det är över 150st meddelande om felaktig block.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in