Citat:
Ursprungligen postat av
avc
Börjar bli alltmer förvånad runt efterblivenheten hos diverse Blocketsäljare. Två gånger förra året blev jag lovad affär, men hade mellan 10 och 30 mil att åka i de båda fallen.
Till synes verkar jag ha nu dragit hem stora jackpoten. Helt overkligt tillfälle när man samtidigt är aktiv i denna tråd.
Säljare #3 jag pratade om innan, som läste men vägrade svara på Blocket, och fortfarande inte lyckats sälja en praktiskt taget skänkes-bil på fyra veckor (edit: annonsen är nu nertagen utan något genomfört ägarbyte); avlöstes av säljare #4 där en affär var på gång. Denna, när jag försökte snabba på visningen, började ju påstå att bilen inte var brukbar. När jag lägger press och säger att jag kommer förbi ikväll och undersöker saken, går det några timmar så är bilen plötsligt "såld" (vilket är lögn - efter ytterligare ca åtta dagar har ägarbyte fortfarande inte genomförts).
Om allting har en mening, är meningen här att säljare #0, dvs. uthyraren av en liten verkstad, som redan i augusti lovat att jag kan köra dit och börja greja, plötsligt kommit på andra tankar och nu inte alls är intresserad av någon uthyrning...
Jag är helt förbluffad, haha. Tänkte inte ens fortsätta ämnet, men så såg jag den här:
Vi byter bil tills vi har råd med en Audi R8 del 1
Bland kommentarerna:
Citat:
Vänta fan, skulle fan själv köpa den här bilen, tror den var ute för 5000kr. Skulle komma och kolla på bilen nästa dag efter att jag skrev till han. På kvällen innan skrev han att grannen kom och köpte den. Vafan. Detta var 1-2 veckor sen
Kanske mer regel än undantag med sådana säljfasoner i dessa dagar? Att bajskorvshögarna inte får stryk är ofattbart. Någon påstod att det alltid finns bilar att köpa, det är ju sant, så länge man nöjer sig med en dödsångestframkallande mellanöstern-KIA eller dylikt. Vi med lite högre krav, som kanske letar efter en speciell modell som dyker upp en gång vart femte år, och möts av utvecklingsstörda säljare som inte alls är intresserade av att göra affärer; blir såklart förbannat irriterade över energitjuvarna som inte fattar bättre än att vara dumma i huvudet.
Blocket borde fungera som sedvanliga nätauktioner: överenskomna bud gör affären juridiskt bindande. Vidare försäljning bör räknas som häleri. Då slipper man dessutom problemet med massa förståndshandikappat prutande.
Citat:
Ursprungligen postat av
LyingInADitch
https://www.blocket.se/annons/varmland/audi_a3_2_0_fsi_attraction_150hk_nybesiktad/92597446
Har en låg budget för en pendlarbil.... Denna ser duglig ut. Vad kan man generellt sett pruta på en liknande bil från en bilförhandlare?
10% ?
Bilar i denna klass som gått liknande mil ligger på cirka samma pris... Inte kollat carfax ännu.
Förlåt, men en halvny bil om du vill åka billigt? Du har inte tänkt på att tidiga 90-talare är skruvvänliga, skattefria och går att försäkra för 600 kr/år?