Citat:
Ursprungligen postat av
Oddball
Skulle påstå precis tvärtom, det har aldrig någonsin i Sveriges historia varit mer köparens marknad än det är just nu. Med reservation för att det gäller lite dyrare bilar. Men ska man köpa bil för säg 250' och uppåt så har man aldrig fått så mycket bil för pengarna som nu.
Ja dyrare bilar lär vara lättare att göra klipp på om man sitter med så mycket pengar att lägga på en bil. Själv tänkte jag köpa nåt som tar mig igenom vintern med en smula värdighet i prisklassen 20-30 tusen. Det är ofta det känns som att prissättningen är helt åt helvete galen, både uppåt och neråt. Folk tror sig kunna ta vad priser som helst för Jämtlandskörda gamla 740 osv.
Dom få bilar jag har hittat har försvunnet på ett par dagar!
20000 kr för en Audi A6 1,8T med felande fönsterhiss och temp , bränslemätare. Är den värt att köpa och hur mycket kan man tänkas måsta lägga på reparationer? Fönsterhissen borde kunna fixas själv men mätarna måste den väl in på verkstad för!
http://www.blocket.se/vasternorrland/Audi_A6_1_8T_eventuellt_bytes_49031954.htm?ca=3&w= 2
Om det finns nån som sitter på en annons i den prisklassen jag beskrivit där man kan göra ett klipp, tipsa gärna!