Citat:
Ursprungligen postat av Von Tatt
Tja. Låt säga att man vill ha med lite grejs när man ska ut å resa...
Tänkte att vad tror ni om att packa väl i tex plast å en kådis sedan slänga ner i en cola flaska. Jag menar det måste ju vara som att stoppa det i röven eller svälja. Eller spricker teorin om att hundar spårar dåligt i vätska?!?!
Vad finns annars för sätt??
/VT.
Det är ingen koll när du ska ut ur landet, mer än efter vapen och just vätska som du inte längre får ta med dig på planet. Svårigheten kan bestå i att ta sig in i länder med knark i bagaget men det beror givetvis dels på vilket land du har tänkt besöka, dels hur du reser och även mycket på vem du är. Om du är en svenne som åker med charter till Kanarieholmarna är det ju mer eller mindre riskfritt att ta med ett hegge tjack eftersom man knappt behöver pass på en sådan resa. Om du däremot ska till Singapore, dit man får ta med max två paket cigg, ser skabbig ut och kommer från ett afrikanskt land kan du ge dig fan på att de kollar både röv och magsäck.
När jag har tagit med mig godis utomlands har jag lagt det i min necessär och sedan checkat in bagaget, en fjärde punkt som jag borde ha nämnt är att det naturligtvis också handlar om vilket knark man planerar att ta med. F ö är det ju få länder där tillgången på narkotika är sämre än här, om man inte är intresserad av väldigt exotiska substanser dvs.