• 1
  • 2
2008-03-28, 17:08
Medlem
Farbror Fazers avatar
Sitter och är sugen på att införskaffa mig ett G11 tangentbord. Har hört att det är samma som G15 fast utan LCD. Tänker fanimig inte pröjsa 250 spänn extra bara för den

Har hört massa bra saker om det men ja har lite frågor till er som redan besitter ett.

Endel säger att knapparna låter mycket, sant? Handledsstödet verkar suga rejält o det är inget ja tänkt använda men hur är det igentligen? Fungerar bakrundsbelysningen bra? Hur stort är det? och självklart ÄR det prisvärt o slänga ut 500 spänn på det?

Ifall ne vet liknande "gaming" tangentbord för en billigare peng säg gjärna till

Tack på förhand!
Citera
2008-03-28, 17:53
Medlem
Ma.monkeys avatar
Håll dig undan G15 och G11 rent skit bara, macron som erbjuds är helt värdelösa för dom har sån stor delay även fast du satt att dom inte ska ha någon delay.

Displayen är också helt värdelös beroende på hur mycket minne och processor kraft du är villig att lägga ut. Det går att pimpa den rejält med massa olika saker som att msn rutorna hamnar där nere. Hur mycket av processorn du använder.
Hmmm vad mer...hur mycket nätverkstrafik som du använder.
Citera
2008-03-28, 17:55
Medlem
Farbror Fazers avatar
Displayen kommer jag vara helt utan åt helvete med den :P

Är det delay på ens Macron säger du?
Citera
2008-03-28, 17:58
Medlem
Ma.monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Är det delay på ens Macron säger du?

Ja, det är ungefär som tasker fast med delays. Fattar inte funktionen "Insert delay" och endå utan den är det nog med delay. Så om du spelar något spel kan du inte förlita dig på att ett knapp tryck gör en rad av saker åt dig fast snabbare än vad du kan.

Enda som är schysst med det är att du kan binda random knappar till G1-G15 knapparna.
Citera
2008-03-28, 18:09
Medlem
pockis avatar
Jag har ett G11 och är nöjd med det som tangentbord, men några av specialfunktionerna kunde som sagt funka lite bättre.
Play/FF/RW har jag bara fått att fungera med Foobar om Foobar är aktivt, vilket gör dem helt meningslösa.
Macron använder jag bara med WoW, och dom fungerar inte alltid som dom ska vilket leder till att mina gubbar säger halva kommandon lite då och då.
Har aldrig lyckats få macron att funka med Oblivion (där det verkligen skulle behövas).

Jag köpte mitt på rea, så jag fick i alla fall ett bekvämt tangentbord med bakgrundsbelysning för en rimlig peng.
Citera
2008-03-28, 18:33
Medlem
hoaxens avatar
Har själv ett g15 och har spelat mytcket på en polares g11 och det är verkligen bara lcd'n som är skillnaden

Jag tycker att både 2 är bra tangentbord och jag skulle aldrig vilja byta igen så bra är det.

Nu använder jag inte macron så jag vet ingen om delay och sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av pocki
Play/FF/RW har jag bara fått att fungera med Foobar om Foobar är aktivt, vilket gör dem helt meningslösa.

Med foobar fungerar de bara om man har programmet uppe. Men med Itunes och WMP så fungerar de alltid (ska iaf göra det).
Citera
2008-03-28, 19:07
Medlem
Supranoos avatar
Jag kan rekomendera Saitek Eclipse 2, ett fruktansvärt bra och skönt tangentbord. Kostar 500:-. Gillar det mkt mer än G11 (som är förbannat stort... typ 58cm) och G15 (som bara är dyrt, kanske skönt, vem vet?).
Citera
2008-03-28, 22:01
Medlem
Farbror Fazers avatar
Vad har Saitek för extrafunktioner?
Citera
2008-03-29, 10:42
Medlem
hoaxens avatar
Citat:

Saitek 1 har inga extrafunktioner, Saitek 2 har "musikkontroller" samt att man kan byta färg på bakgrundsbelysningen. Jag själv tycker att Saitek 1 känns väldigt plastigt, har dock inte provat 2an.
Citera
2008-03-29, 11:46
Medlem
Farbror Fazers avatar
känns dumt att slänga ut 450 spänn på ett Saitek när jag för 50 kr mer får ett G11 med mycket fler funktioner. Musikkontrollerna blir inga problem på G11 eftersom jag använder mediaplayer.
Citera
2008-03-29, 13:13
Medlem
Supranoos avatar
Citat:

Den har knappar till medispelare (byta låtar, play/paus, stop, höga/sänka volymen, mute). Det man behöver. COh så en knapp för att byta färg (rött, blått, rosa eller slå av + en dimmer så man kan ändra styrkan på ljuset)

Saitek 1 var ett stort jävla skämt, 2:an är mycket mycket mycket mycket bättre och stabilare, inte alls plastigt. Helt klart ett mycket bra köp.

Var hos en kompis som hade G11 och det var itne alls lika skönt som ett Eclipse 2. Och så är det alldeles för stort!
Senast redigerad av Supranoo 2008-03-29 kl. 13:15.
Citera
2008-03-29, 14:05
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Den har knappar till medispelare (byta låtar, play/paus, stop, höga/sänka volymen, mute). Det man behöver. COh så en knapp för att byta färg (rött, blått, rosa eller slå av + en dimmer så man kan ändra styrkan på ljuset)

Saitek 1 var ett stort jävla skämt, 2:an är mycket mycket mycket mycket bättre och stabilare, inte alls plastigt. Helt klart ett mycket bra köp.

Var hos en kompis som hade G11 och det var itne alls lika skönt som ett Eclipse 2. Och så är det alldeles för stort!

Det som satitek 2 skönare ( tycker jag ) är att knappar är "mjuka" att trycka ner. Många tycker det är äckligt i början för man får ingen respons att man tryckt på knappen men efter några dar så kommer du att älska t-bordet.

/nait
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in