2011-03-21, 08:20
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Ingen här som dissar hing, vad har du fått det ifrån? Själva meningen med hing'er är att de är mindre teoretiska så att utbildningen ska vara lättare att ta till sig. Sen så har jag läst mycket mera matematik/fysik än vad som krävs av alla olika civingar så jag kan ganska enkelt se nivån på vad som görs av att titta på kursbeskrivningar och gamla tentor. Eran hing's linjära system till exempel är mest gjord för att på enklast möjliga vis ge er de kunskaper ni behöver för att läsa reglerteknik medan civingarnas linjära system och transformer är mer teoretiskt upplagd.
Ja, höging är av mer tillämpad karaktär. Om det är lätt eller svårt har endast med intresse och motivation att göra.
Men vad är det du vill säga? Att civilare är tuffare som läser med teori än högingarna?!
Ett exempel: Läste en tuff civing kurs som var väldigt teoretisk av sig. Men jag har absolut ingen nytta av en sådan kurs såvida jag inte vill forska inom området.
Läser man däremot en höging kurs har man ofta direkt nytta av en sådan då den tar bitar som går att applicera i verkligheten.
Nä, min erfarenhet är att civilare ofta är psykiskt instabila bekräftelsesökande individer som sökt sig till CivIng enbart pga namnet och inte intresse, därför känner civingare att utbildningen är så jäääkla svår. "Jag ska bli CIVILingenjör". Vem bryr sig?! Det är arbetsinsatsen som kommer att räknas i det verkliga livet. Vare sig man är höging eller civing!
Get it!
Framåt!