2008-03-28, 08:26
Medlem
Söker en butik eller sida som kan tänkas ha reservdelar till något äldre bärbara datorer. Har en gammal acer där skärmen fått en smäll och gått i bitar, samtidigt som jag har en bekant som hävdar att det inte är några problem att byta sålänge man har en fungerande skärm till övers.

Finns det butiker eller reservdelslager någonstans där man kan komma över billiga skärmar eller bör jag leta efter annonser på tradera/blocket?
(för att inte göra om detta till en annons skriver jag inte modellnr på skärmen)
Citera
2008-03-28, 08:43
Medlem
Om det är en gammal laptop är risken stor att det kostar mer att köpa en ny skärm än att köpa en ny laptop. Det är nog ebay som gäller lär iaf vara billigast.
Citera
2008-03-28, 22:55
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olof af Mesters
Söker en butik eller sida som kan tänkas ha reservdelar till något äldre bärbara datorer. Har en gammal acer där skärmen fått en smäll och gått i bitar, samtidigt som jag har en bekant som hävdar att det inte är några problem att byta sålänge man har en fungerande skärm till övers.

Din bekant har rätt. Det kan möjlitvis vara lite pilligt men klart görbart.

Citat:
Finns det butiker eller reservdelslager någonstans där man kan komma över billiga skärmar eller bör jag leta efter annonser på tradera/blocket?
(för att inte göra om detta till en annons skriver jag inte modellnr på skärmen)

I sverige lär du inte hitta någon utbytespanel till vettigt pris. Acer och/eller deras verkstäder lär ta minst ett par tusen för en ny panel. Och att hitta beg. till vettigt pris i sverige anser jag vara omöjligt med tanke vilka andrahandspriser laptops har idag.

Men precis som föregående talare nämde så med lite tur har din dator en vanlig paneltyp och då kan du hitta ett beg. exemplar för en spottstyver på Ebay. Så försök ta reda på vad det är för panel och kolla in Ebay.

Edit: Glömde förresten att tipsa om tråden http://www.tbg.nu/news_show/113013/1 där det står en del matnyttigt.

/#LOUDmouth#
Citera
2008-03-28, 23:36
Medlem
Hellcats avatar
ebay är det enda ekonomiska alternativet.
märkesfixarna tar hutlöst betalt.
Citera
2008-03-29, 00:57
Medlem
Tackar och bockar för svaren. Vad gäller utbytespanel (antar att det är synonymt med lekmanstermen skärm), är det olika för varje dator eller används samma sorts panel i olika datorer?

Mvh
Citera
2010-12-20, 20:58
Medlem
Ogggeees avatar
Kolla med swedata.se. De kan ordna de flesta reservdelar bland annat skärmar.
Citera
2010-12-20, 21:50
Medlem
Säger som Hellcat att ebay är det enda alternativet. Har själv köpt delar där till ett par gamla bärbara, HP och Asus. Ange typnumret på datorn där så se vad du hittar. Vettiga priser är det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in