• 1
  • 2
2008-03-28, 06:38
Bannlyst
Hitler hade rätt i att man ska skapa starka och friska människor!

Men tyvärr gjorde han fel med människoförsök osv..

Men som samhället ser ut i dag så är det bara dom starka, snygga och friska som får jobb och dom andra skall slita i sitt anletes svett till dom avlider och då kostar dom staten mindre pengar och om inte annat så kostar dom mindre i skatt så fort dom gör något!

I annat fall skall dom svaga utförsäkras efter 6 månader och tvingas söka annat jobb oavsett om dom kan det eller inte!

Jepp! Och kan dom inte det ska dom TVINGAS till socailabidrag tills dom accepeterar ett jobb för lägre lön!

Känns det igen?

Och idag kan vi med teknikens hjälp göra just detta...vad?....jo skapa dom människorna som är mest lämpade att föra landet framåt!

Jag tycker personligen det är skrämmande men jag måste acceptera det samhälle vi är på väg emot vare sig vi vill eller inte!

Yaixx! nu höll jag på att glömma att berätta om den nya tekniken vi har som heter boinc!

Hur det fungerar få ni själva läsa om!

http://boinc.berkeley.edu/

Det betyder att alla kan bidra med en lite del av sin datorkraft till att forska om sjukdomar och handikapp etc..

Om allt går vägen så har vi utrotat cancer inom 2 år om alla hjälper till!

Och resten går på räls!

Så här ser det ut 2008 i Sverige!!!
Senast redigerad av ubuntu33 2008-03-28 kl. 07:16.
2008-03-28, 07:50
Bannlyst
Och JO!

Som en jämförelse kan nämnas att det inte hitler kunder uppnå med 10 års forskning kan man nu göra samma forskningar på 10 minuter!

Det som tar 1000 år med människan tar 1000 minuter med en dator!

Då börjar vi snacka fart i maskineriet!

BIT IN DEN NI!!!!

SÅ HJÄLP TILL NU ALLT VAD NI KAN!!!

2008-03-28, 10:17
Bannlyst
Varför la du inte den här under länktips istället, det är uppenbart att du vill att vi ska hjälpa till med vår datorkraft...
2008-03-28, 10:38
Medlem
[quote=det är uppenbart att du vill att vi ska hjälpa till med vår datorkraft...[/QUOTE]

Kan undra hur många det är, runtom i världen som kommer att rigga upp en gammal Pentium (Eller var det P90 som räknade fel?) 75MHz som räknar fel titt som tätt
Troligtvis blir det något för terroristerna.
2008-03-28, 10:58
Medlem
Trädpojkes avatar
Snacka om Attention Whore, jag känner mig så lättlurad. Skall i alla fall inte klicka på länken, TS har därmed saktat processen ned för cancerutrotningen... Jävla misantrop.
2008-04-06, 06:00
Bannlyst
Vad tråkigt att vi förlorade en forskare men nu har dom hittat en lungcancergen och om du hjälpt till kanske vi hittat den snabbare!

Sedan kan du kalla mig vad du vill...

Det finns bara 1500 i Sverige av X-1000 datoranvändare som hjälper till att forska om genetiska sjukdomar med datorn så alla som kan hjälpa till är bara bra!

Vi kanske får en Uberbefolkning till slut?

(jag skojar bara)
2008-04-06, 06:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MangeBange
Kan undra hur många det är, runtom i världen som kommer att rigga upp en gammal Pentium (Eller var det P90 som räknade fel?) 75MHz som räknar fel titt som tätt
Troligtvis blir det något för terroristerna.

Nja..datorer som räknar fel får automatiskt numera ett felmedd..
2008-04-07, 17:08
Medlem
Grumbledocks avatar
Hela tråden är väl lite "off topic" men idén bakom tråden är god så man kan väl göra sitt för att hjälpa till antar jag. Gällande rensing av svagare så får naturen enligt mig sköta det på egen hand.
2008-04-09, 15:14
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubuntu33
Hitler hade rätt i att man ska skapa starka och friska människor!

Men tyvärr gjorde han fel med människoförsök osv..

Men som samhället ser ut i dag så är det bara dom starka, snygga och friska som får jobb och dom andra skall slita i sitt anletes svett till dom avlider och då kostar dom staten mindre pengar och om inte annat så kostar dom mindre i skatt så fort dom gör något!
Det är väl ingen vid sina sinnes fulla bruk som kan förneka att folk som ser bra ut, är friska och fysiskt starka, får lättare jobb. Speciellt om man ser bra ut; utseende kommer man långt på. Det är mer eller mindre ett empiriskt faktum.

Hitlers eugeniska tankegångar var han inte unik med. Sverige, USA, och många andra länder tänkte åt samma håll. Israel är ju för övrigt en hyfsad eugenisk stat. Läs på om rabbiners eugeniska tankegångar och deras rabbinska selektion.

Poängen är att eugenik kan så klart ha en gynnsam effekt på samhället i stort, om det utövas rätt. Det medföljer dock en del otrevligheter med eugenik såsom tvångssterilisering, vilket självklart inte är kul för den som blir steriliserad, men det kan så klart vara nödvändigt i längden, att sålla bort idioterna.
2008-04-09, 15:47
Medlem
´Det här med att alla ska hjälpas åt för att hitta botemedel mot cancer med hjälp av Datorkraften. Förklara för mig; hur ska detta gå till rent praktiskt??
Ska "superdatorn" komma på botemedlet själv eller?
Hur kan den få kunskapen cancer celler som inte ens vi människor vet tillräckligt om?
Superdatorn kanske kan gå bakåt i tiden rädda människor från att drabbas när den tagit reda på alla orsaker varför folk drabbas av cancer?
Eller den kanske kan plocka fram naturvetenskapliga bevis om varför det är ärftligt.
2008-04-10, 07:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är väl ingen vid sina sinnes fulla bruk som kan förneka att folk som ser bra ut, är friska och fysiskt starka, får lättare jobb. Speciellt om man ser bra ut; utseende kommer man långt på. Det är mer eller mindre ett empiriskt faktum.

Hitlers eugeniska tankegångar var han inte unik med. Sverige, USA, och många andra länder tänkte åt samma håll. Israel är ju för övrigt en hyfsad eugenisk stat. Läs på om rabbiners eugeniska tankegångar och deras rabbinska selektion.

Poängen är att eugenik kan så klart ha en gynnsam effekt på samhället i stort, om det utövas rätt. Det medföljer dock en del otrevligheter med eugenik såsom tvångssterilisering, vilket självklart inte är kul för den som blir steriliserad, men det kan så klart vara nödvändigt i längden, att sålla bort idioterna.

Det har ingenting med detta att göra alls..

Det har med att kunna få fram friska, starka och sunda människor!
Senast redigerad av ubuntu33 2008-04-10 kl. 07:16.
2008-04-10, 07:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cokee
´Det här med att alla ska hjälpas åt för att hitta botemedel mot cancer med hjälp av Datorkraften. Förklara för mig; hur ska detta gå till rent praktiskt??
Ska "superdatorn" komma på botemedlet själv eller?
Hur kan den få kunskapen cancer celler som inte ens vi människor vet tillräckligt om?
Superdatorn kanske kan gå bakåt i tiden rädda människor från att drabbas när den tagit reda på alla orsaker varför folk drabbas av cancer?
Eller den kanske kan plocka fram naturvetenskapliga bevis om varför det är ärftligt.

Vilka frågor..

Ok..det skulle ta hela dagen att svara så jag skickar en/två länk/länkar istället:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Proteinveckning

http://www.info.umu.se/nyheter/Press...de.aspx?id=955

http://www.youtube.com/watch?v=MMyb6UuotcE
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här