• 1
  • 2
2008-04-03, 16:20
Medlem
Dr. Sjkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubuntu33
1. r det yttre viktigare n det inre?

2. r materialism och pengar viktigare n givmildhet?

3. r utseende viktigare n personlighet?

4. r makt viktigare n medmnsklighet

Det rcker nog med 4 frgor tills vidare och jag svarar NEJ p alla!

Frgorna kan vara felstllda fr och emot men ni frstr nog vart jag vill komma!

Men vad tycker NI?

1. Samma sak, s...
2. Du vljer om du vill tjna pengar och behlla dem, eller ge bort dem. S det r upp till var och en.
3. I vissa fall. Utav artighetsskl borde du inte komma p en middagsbjudning oduschad ifrd en gammal mglig rock.
4. Om det r ngon konflikt mellan dem, nej, men dem kan ju samexistera.

Inga vidare frgor det dr.
Citera
2008-04-04, 14:07
Medlem
zpaxens avatar
Sjlvklart r det NEJ p alla frgor. Men av ngon konstig anledning r det vad dom flesta tror.
Citera
2008-04-06, 05:50
Bannlyst
Det r ganska lustigt hur man svarar i bland men om man tnker p hur vrlden ser ut med pengar och utseende att man ska gra s hg vinst som mjligt och f s stor avkastning som mjligt m.m och att tjejer ska se ut som fotomodeller ..modeshower osv..fr att f jobb osv..

Jobben har kldkodex och man ska vara vvrdad och fin och representabel osv..ni fattar..

Vem fan kommer in p sturecompagniet utan fina klder...och d behver man inte se ut som en trashank..

Skulle prinsessan kunna komma till nobelfesten i jeans och en vit blus?

knappast!

Sjlvklart nej sger en del p frgorna och andra undrar om jag r dum i huvudet men hur sger hela vrldens befolkning d?

Och r det s sjlvklart att det inre alltid gr fre det yttre om man drar det till sin spets och varfr ser inte vrlden ut drefter d i sna fall?

Eller r det nt stort djvla fel p mnniskan?
Senast redigerad av ubuntu33 2008-04-06 kl. 05:55.
Citera
2008-04-06, 13:09
Medlem
Trdpojkes avatar
Citat:
Det r ganska lustigt hur man svarar i bland men om man tnker p hur vrlden ser ut med pengar och utseende att man ska gra s hg vinst som mjligt och f s stor avkastning som mjligt m.m och att tjejer ska se ut som fotomodeller ..modeshower osv..fr att f jobb osv..

Jobben har kldkodex och man ska vara vvrdad och fin och representabel osv..ni fattar..

Vem fan kommer in p sturecompagniet utan fina klder...och d behver man inte se ut som en trashank..

Skulle prinsessan kunna komma till nobelfesten i jeans och en vit blus?

knappast!

Det du pratar om kan knappast tolkas som yttre mot inte, det handlar snarare om sociala koder. Avst ifrn att blanda ihop saker och undra varfr du fr ett konstigt mottagande.

Citat:
Sjlvklart nej sger en del p frgorna och andra undrar om jag r dum i huvudet men hur sger hela vrldens befolkning d?

Och r det s sjlvklart att det inre alltid gr fre det yttre om man drar det till sin spets och varfr ser inte vrlden ut drefter d i sna fall?

Eller r det nt stort djvla fel p mnniskan?

Kan mycket vl vara ngot fel p dig, har sett hur du huserat p InternetStart-forumet med din gapighet och korta stubin. S urbota fegt att frska sprida rdsla och pondus genom att anvnda utropstecken och ovrdat sprk. Fegt.

Vill du diskutera s gr det sakligt utan knslor, annars hll dig tyst.
Citera
2008-04-06, 13:46
Medlem
SonicBooms avatar
mjanej blir mitt svar. Det varierar s klar, frn perosn till person frn tillflle till tillflle.
Dock undar jag vad du vill komma med frgorna?
Citera
2008-04-06, 14:05
Medlem
Trdpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonicBoom
mjanej blir mitt svar. Det varierar s klar, frn perosn till person frn tillflle till tillflle.
Dock undar jag vad du vill komma med frgorna?
Ngon vag form av samhllsmoralpredikan eller ett kvasi-"uppvaknande", skulle jag gissa p.
Citera
2008-04-06, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Det du pratar om kan knappast tolkas som yttre mot inte, det handlar snarare om sociala koder. Avst ifrn att blanda ihop saker och undra varfr du fr ett konstigt mottagande.

Kan mycket vl vara ngot fel p dig, har sett hur du huserat p InternetStart-forumet med din gapighet och korta stubin. S urbota fegt att frska sprida rdsla och pondus genom att anvnda utropstecken och ovrdat sprk. Fegt.

Vill du diskutera s gr det sakligt utan knslor, annars hll dig tyst.

Eftersom du ser det p det sttet s r det din verklighetsuppfattning och bara ute efter personangrepp s nu tnker jag inte diskutera mera med dig!
Senast redigerad av ubuntu33 2008-04-06 kl. 19:37.
Citera
2008-04-10, 10:48
Bannlyst
Sociala koder?

Vad r det fr skit som funnits i alla tider?

Behvs snt verkligen?

Kan man inte bara f vara?

Fr mig att g i frack eller kostym fr att det ska se bra ut knns som att g i en djvla rustning!

Visst..den glnser men...so what?
Citera
2008-04-10, 11:12
Medlem
Herr Lindholms avatar
Finns ingen egentlig skillnad. Den som inte kan skta sin personliga hygien och som inte kan knyta sina skor har uppenbarligen problem.

Den som tror att det r "fint" att inte ha pengar kan ju brja med att ge bort hlften och se vad det gr fr sjlslivet att alltid behva tnka efter femtielva gnger om man har rd med den dr boken.
Citera
2008-04-11, 14:59
Bannlyst
Nja..nu pratar vi inte om efterblivna utan om vanliga mnniskor som inte finner sig i att kl upp sig till nt som inte r dom!

Eller att vara marionnetfigurer i ett falskt ytligt spel!

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in