• 1
  • 2
2008-04-03, 16:20
Medlem
Dr. Sjökvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubuntu33
1. Är det yttre viktigare än det inre?

2. Är materialism och pengar viktigare än givmildhet?

3. Är utseende viktigare än personlighet?

4. Är makt viktigare än medmänsklighet

Det räcker nog med 4 frågor tills vidare och jag svarar NEJ på alla!

Frågorna kan vara felställda för och emot men ni förstår nog vart jag vill komma!

Men vad tycker NI?

1. Samma sak, så...
2. Du väljer om du vill tjäna pengar och behålla dem, eller ge bort dem. Så det är upp till var och en.
3. I vissa fall. Utav artighetsskäl borde du inte komma på en middagsbjudning oduschad iförd en gammal möglig rock.
4. Om det är någon konflikt mellan dem, nej, men dem kan ju samexistera.

Inga vidare frågor det där.
Citera
2008-04-04, 14:07
Medlem
zpaxens avatar
Självklart är det NEJ på alla frågor. Men av någon konstig anledning är det vad dom flesta tror.
Citera
2008-04-06, 05:50
Bannlyst
Det är ganska lustigt hur man svarar i bland men om man tänker på hur världen ser ut med pengar och utseende att man ska göra så hög vinst som möjligt och få så stor avkastning som möjligt m.m och att tjejer ska se ut som fotomodeller ..modeshower osv..för att få jobb osv..

Jobben har klädkodex och man ska vara vävårdad och fin och representabel osv..ni fattar..

Vem fan kommer in på sturecompagniet utan fina kläder...och då behöver man inte se ut som en trashank..

Skulle prinsessan kunna komma till nobelfesten i jeans och en vit blus?

knappast!

Självklart nej säger en del på frågorna och andra undrar om jag är dum i huvudet men hur säger hela världens befolkning då?

Och är det så självklart att det inre alltid går före det yttre om man drar det till sin spets och varför ser inte världen ut därefter då i såna fall?

Eller är det nåt stort djävla fel på människan?
Senast redigerad av ubuntu33 2008-04-06 kl. 05:55.
Citera
2008-04-06, 13:09
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Det är ganska lustigt hur man svarar i bland men om man tänker på hur världen ser ut med pengar och utseende att man ska göra så hög vinst som möjligt och få så stor avkastning som möjligt m.m och att tjejer ska se ut som fotomodeller ..modeshower osv..för att få jobb osv..

Jobben har klädkodex och man ska vara vävårdad och fin och representabel osv..ni fattar..

Vem fan kommer in på sturecompagniet utan fina kläder...och då behöver man inte se ut som en trashank..

Skulle prinsessan kunna komma till nobelfesten i jeans och en vit blus?

knappast!

Det du pratar om kan knappast tolkas som yttre mot inte, det handlar snarare om sociala koder. Avstå ifrån att blanda ihop saker och undra varför du får ett konstigt mottagande.

Citat:
Självklart nej säger en del på frågorna och andra undrar om jag är dum i huvudet men hur säger hela världens befolkning då?

Och är det så självklart att det inre alltid går före det yttre om man drar det till sin spets och varför ser inte världen ut därefter då i såna fall?

Eller är det nåt stort djävla fel på människan?

Kan mycket väl vara något fel på dig, har sett hur du huserat på InternetStart-forumet med din gapighet och korta stubin. Så urbota fegt att försöka sprida rädsla och pondus genom att använda utropstecken och ovårdat språk. Fegt.

Vill du diskutera så gör det sakligt utan känslor, annars håll dig tyst.
Citera
2008-04-06, 13:46
Medlem
SonicBooms avatar
mjanej blir mitt svar. Det varierar så klar, från perosn till person från tillfälle till tillfälle.
Dock undar jag vad du vill komma med frågorna?
Citera
2008-04-06, 14:05
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonicBoom
mjanej blir mitt svar. Det varierar så klar, från perosn till person från tillfälle till tillfälle.
Dock undar jag vad du vill komma med frågorna?
Någon vag form av samhällsmoralpredikan eller ett kvasi-"uppvaknande", skulle jag gissa på.
Citera
2008-04-06, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Det du pratar om kan knappast tolkas som yttre mot inte, det handlar snarare om sociala koder. Avstå ifrån att blanda ihop saker och undra varför du får ett konstigt mottagande.

Kan mycket väl vara något fel på dig, har sett hur du huserat på InternetStart-forumet med din gapighet och korta stubin. Så urbota fegt att försöka sprida rädsla och pondus genom att använda utropstecken och ovårdat språk. Fegt.

Vill du diskutera så gör det sakligt utan känslor, annars håll dig tyst.

Eftersom du ser det på det sättet så är det din verklighetsuppfattning och bara ute efter personangrepp så nu tänker jag inte diskutera mera med dig!
Senast redigerad av ubuntu33 2008-04-06 kl. 19:37.
Citera
2008-04-10, 10:48
Bannlyst
Sociala koder?

Vad är det för skit som funnits i alla tider?

Behövs sånt verkligen?

Kan man inte bara få vara?

För mig att gå i frack eller kostym för att det ska se bra ut känns som att gå i en djävla rustning!

Visst..den glänser men...so what?
Citera
2008-04-10, 11:12
Medlem
Herr Lindholms avatar
Finns ingen egentlig skillnad. Den som inte kan sköta sin personliga hygien och som inte kan knyta sina skor har uppenbarligen problem.

Den som tror att det är "fint" att inte ha pengar kan ju börja med att ge bort hälften och se vad det gör för själslivet att alltid behöva tänka efter femtielva gånger om man har råd med den där boken.
Citera
2008-04-11, 14:59
Bannlyst
Nja..nu pratar vi inte om efterblivna utan om vanliga människor som inte finner sig i att klä upp sig till nåt som inte är dom!

Eller att vara marionnetfigurer i ett falskt ytligt spel!

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in