2008-03-28, 01:00
Medlem
muppenwtfs avatar
Hej
Har precis skaffat en 1tb extern hårddisk, så då tänkte jag ta den gamla 250gb och sätta in i datorn som intern istället. Den har dock IDE kontakt, så fick skruva ur cd läsarn för att det skulle funka
Men men, nu har jag startat datorn och den verkar inte kunna hitta disken... Är det något jag borde gjort i BIOs elr liknande?
Och tanken med den nya interna var att jag skulle kunna tanka ner alla saker till den, alltså ha uTorrents download mapp i den, hur gör jag om jag vill ha det så? Det är väl inte bara att dra över mappen Downloads väl?

Muppenwtf
Citera
2008-03-28, 08:53
Medlem
Hur har du byglat den interna disken, som master slace eller cable select?
Citera
2008-03-28, 10:38
Medlem
muppenwtfs avatar
Inte gjort detta än, hur gör man det? :P
Citera
2008-03-28, 10:55
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Inte gjort detta än, hur gör man det? :P

http://www.pcstats.com/articleimages...stall_jump.jpg

Man flytta den lilla plastbiten. Någostans på hårddisken bör det stå hur den ska sitta för att vara Master, Slave eller Cable select. Är den andra enheten på samma ide-kabel Master sätter du hårddiskan på Slave och tvärt om.
Citera
2008-03-28, 11:08
Medlem
muppenwtfs avatar
Jag har ingen annan hårddisk på den IDE kabeln. Min andra hårddisk är en S-ATA.
Citera
2008-03-28, 12:16
Medlem
Då kopplar du in den som master. Sen kan du om du vill stoppa in cdläsaren igen och sätta den på slave. Förutsatt att du har en kabel med två kanaler/kontakter på, så ska de inte vara några problem.
Citera
2008-03-28, 12:22
Medlem
muppenwtfs avatar
Men IDE kabeln är inte så lång ;(
Aja, får inhandla längre...
Citera
2008-03-28, 13:34
Medlem
muppenwtfs avatar
Och tanken med den nya interna var att jag skulle kunna tanka ner alla saker till den, alltså ha uTorrents download mapp i den, hur gör jag om jag vill ha det så? Det är väl inte bara att dra över mappen Downloads väl?
Citera
2008-03-28, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
nej, men det är enkelt, har du överhuvudtaget tittat i inställningarna?
Kolla under inställningar,inställningar nerladdningar placera nya nerladdningar.
Citera
2008-03-28, 16:53
Medlem
muppenwtfs avatar
Hittar inte hårddisken i BIOs, testat med den som slave, master och allting... Funkar inte... Testar att formatera om den nu, får se om det funkar då...
Citera
2008-03-28, 20:34
Medlem
muppenwtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
nej, men det är enkelt, har du överhuvudtaget tittat i inställningarna?
Kolla under inställningar,inställningar nerladdningar placera nya nerladdningar.
Betyder inte det att när nerladdningen nått 100% så flyttas den färdiga mappen till den mappen man väljer? Jag vill att den ska seeda/leecha från den externa också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in