• 1
  • 2
2008-03-30, 00:19
Medlem
katten80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Nej, det går utmärkt utan 3G bara du har GPRS i ditt abonnemang. Ring din operatör och fråga vilket telefonnummer den ska ringa till bara. Med bilder avstängda och adblock går det att surfa i acceptabel hastighet.

Edit: Nu när vi ändå diskuterar saken, är det någon som vet hur man drar ned trafiken till ett minimum? Jag betalar nämnligen per megabyte. Helst skulle jag vilja köra Opera Mini på macen, finns möjligheten?

Skippa Gprs kör vanligt med te.x abonnemanget flashback erbjuder http://www.flashback.biz/ samma taxa som ett vanligt telefonsamtal

Sen avaktivera bilder och flash i din webbläsare.
Citera
2008-03-30, 00:34
Medlem
Kivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
Skippa Gprs kör vanligt med te.x abonnemanget flashback erbjuder http://www.flashback.biz/ samma taxa som ett vanligt telefonsamtal
Det hjälper inte då jag är bosatt utomlands, men kan man utan att använda GPRS surfa via mobiltelefonens modem?
Citat:
Sen avaktivera bilder och flash i din webbläsare.
Redan avaktiverat, trots detta kommer den upp i en megabyte redan efter 10 minuters surfande. Kan det vara olika javascript på sidor eller CSS-filerna som ställer till det? Eller rör det sig om att en massa program och OS X håller på och "ringer hem" och hur kan jag i så fall kontrollera detta?
Citera
2008-03-30, 15:31
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Eller rör det sig om att en massa program och OS X håller på och "ringer hem" och hur kan jag i så fall kontrollera detta?
Little Snitch.
Citera
2008-03-31, 20:57
Medlem
Kivans avatar
Tack, Rauz!
Citera
2008-04-07, 04:13
Medlem
tajmerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
Kommer vara på ett ställe där jag inte har tillgång till bredband. Kan man ringa upp med modem på macbook (minsta modellen) och hur gör man det så fall?

Köpt ett 3G modem
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in