• 1
  • 2
2008-03-27, 19:47
Medlem
senilones avatar
Hejsan! har fått utskrivet tabletter mot oro och depression som heter Paroxetin Sandoz. Läkaren sa att jag inte fick dricka alkohol under tiden jag knaprade dessa. Problemet ligger i att jag är van vid att vara ute och festa varje fredag och lördag och dricka riktigt rejält under helgen.
Har läst på fass och letat på google men det står bara att man bör inte blanda dessa tabletter med alkohol.
Är det farligt? Och vad tar stryk isf om jag dricker? Vill inte fråga min läkare.
Tacksom om någon kan svara!

Edit: Stupid som man är så hittade jag själv svaret!

"Undvik att dricka alkohol så länge du tar Paroxetin Sandoz. Alkohol kan förvärra dina symtom eller biverkningar."

Nå ja, någon som har erfarenhet av blandningen?
Senast redigerad av senilone 2008-03-27 kl. 19:51.
Citera
2008-03-27, 20:01
Medlem
Ett Hunds avatar
Om du nu verkligen behöver hjälp mot oro/depression, varför inte ta det lugnt ett tag och håll dig undan från alkohol? Du måste prioritera och bestämma dig för vad som är viktigast.

Varför vill du inte fråga din läkare? Han om någon kan ge dig ett bra svar. Jag tvivlar på att han skulle kolla konstigt på dig om du frågar varför alkohol och dessa piller inte är bra att blanda.

Sätt din hälsa före allt annat - det är mitt råd.
Citera
2008-03-27, 20:40
Medlem
UptheBrackets avatar
Tja!

Klart att man inte ska blanda med alkohol...OM du mot all förmodan skulle göra detta tror jag inte det är någon större fara.

Jag hade krökat på med en polare, Kanske 6-7 öl. och kom på den briljanta iden att leta rätt på något skoj i hans systers medicinskåp..Är 99,9% säker på att det var just Paroxetin. hände väl inget speciellt. Vaknade dock mitt i natten sjukt illamående och jävligt yr. Spydde lite...Var sedan heeelt snedknullad i magen i flera dager efteråt..Vilket även min polare var.

Kan ju såklart låta som en vanlig bakfylla men, Är ganska säker på att fallet inte är detta. Då jag inte var speciellt full dagen innan.

Så...orka detta liksom...bara att skita i att ta tabletterna just den dagen..eller helt enkelt strunta i att supa..(Yeah Right)

Peace
Citera
2008-03-27, 20:44
Medlem
Har själv gått på Paroxetin, och jag kan säga det att det är bra för den sparsamme (i mitt fall iallafall).. jag blev påverkade av folköl, 2.5:or.. när jag drack sisådär 2-3 stycken. Visserligen dricker jag inte särskilt ofta, men det är ändå extremt. Har ingen aning om vad som händer när man dricker mer. Alltså blev jag lättare påverkade, precis som jag hört andra ha blivit på antidepp.

Jag tror dock inte att du behöver antidepressiva. Saknar du viljan händer inte speciellt mycket, och att förtära alkohol är ett tecken på att motivationen är låg. Just keep goin, as usual.
Citera
2008-03-27, 21:52
Medlem
senilones avatar
Tack för svaren! Har tänkt över detta nu och inser ju att alkoholen går bort. Jag är verkligen motiverad att ta tabletterna och vet att jag behöver dom. Grejen är att jag har druckit mig full varje fredag och lördag i minst 4 års tid. Även om jag bara sitter hemma ensam framför datorn slinker det ner 10 starköl. Men i helgen följer jag med polarna på fest utan alkohol!

Edit: Vad jag ville säga egentligen är det att jag har svårt för att ha kul utan alkohol. Men jag måste helt enkelt skita i alkoholen iaf denna månaden jag testar tabletterna.
Senast redigerad av senilone 2008-03-27 kl. 21:56.
Citera
2008-03-27, 22:05
Medlem
pooboxxxs avatar
Min läkare sa ingenting om alkohol så jag drack på som vanligt. Vaknade ofta lite oväntat på något golv någonstans. Dagen efter var man helt utslagen och kunde knappt lyfta på benen.

Tror att min nedstämdhet från första början var alkoholens fel till stor del. Tycker du kan testa att sluta dricka någon månad OCH skippa antideppen. Risken finns att du blir dum i skallen av dem. Hjälper inte uppehållet så kan du ju äta dina pills.
Citera
2009-07-17, 16:08
Medlem
Högerkroks avatar
BUMP!

Fan nu blev jag orolig.. Började ta Paroxetin HEXAL i tisdags med dosen 1/2 tablett i 8 dagar sedan 1, 1/2 m.m. Ska nu ikväll ut med lite vänner o dricka.. kommer jag få "snetändning" och balla ur totalt? (Är annars på fyllan bara glad)

Edit: skrev lite mer

Edit 2: Såg att TS tabletter heter Paroxetin Sandoz och är mot oro och depression. Mina heter ju HEXAL och är mot panikångest.

Edit 3 : (!) Bör tilläggas att jag inte har några "grova" panikångestattacker..
Senast redigerad av Högerkrok 2009-07-17 kl. 16:25.
Citera
2009-07-17, 17:11
Medlem
Högerkroks avatar
Ingen?
Citera
2009-08-27, 20:39
Bannlyst
Hur är det med TEVA då, hittade 4 stycken igår som jag dragit i mig nu, sitter och dricker bira också, tänkte ta och bli fuller... Nåja vi får se vad som händer, vad fan kan 4st göra???
Citera
2010-03-18, 19:32
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Högerkrok
BUMP!

Fan nu blev jag orolig.. Började ta Paroxetin HEXAL i tisdags med dosen 1/2 tablett i 8 dagar sedan 1, 1/2 m.m. Ska nu ikväll ut med lite vänner o dricka.. kommer jag få "snetändning" och balla ur totalt? (Är annars på fyllan bara glad)

Edit: skrev lite mer

Edit 2: Såg att TS tabletter heter Paroxetin Sandoz och är mot oro och depression. Mina heter ju HEXAL och är mot panikångest.

Edit 3 : (!) Bör tilläggas att jag inte har några "grova" panikångestattacker..

Tänkte bara poängtera att Paroxetin Sandoz, Paroxetin TEVA och Paroxetin HEXAL är precis samma verksamma ämne, bara olika tillverkare
Citera
2013-01-26, 22:25
Medlem
Tack du som nu skrev ovan mig, ja höll på gå i taket av ilska på hur jävla korkad man får vara....
Citera
2013-02-18, 19:22
Medlem
stenbits avatar
Paroxetin kan vara lurigt utan alkohol med.
Jag fick serotoninsyndrom efter *en* tablett (utskriven av läkare om det nu skulle göra skillnad...). Vaknade upp på intensiven och fick veta att akutläkarna lyckats hålla mig vid liv, samt att det vore nog inte så bra att ta någon mer tablett av den typen då jag tydligen är överkänslig för serotoninpåverkande substanser.
Andra kan ju käka sådana som jordnötter utan att må dåligt, men en tablett kan alltså ta livet av mig...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in