• 1
  • 2
2008-03-27, 18:55
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Jag har nu sökt lite här på FB men jag hittar ingen tråd som kunde hjälpa mig, så jag skriver helt enkelt en ny.

Jag fick just hem en ny bärbar dator jag beställt, där det fäljde med +1gb RAM-minne, men jag kan inte lyckas hitta någonstans att stoppa in skiten?

Här är datorn i fråga;
http://www.onoff.com/online/se/inet....arkID=10-12-10

Någon som kan hjälpa? Snabba svar uppskattas!
Citera
2008-03-27, 19:16
Medlem
kimdah2002s avatar
Öppna manualen och läs....

Troligtvis under en lucka på undersidan men eftersom jag är allergisk mot Acer så vet jag inte exakt
Citera
2008-03-27, 19:21
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
I manualen står obehagligt nog ingenting om det.
Provade öppna en lucka på undersidan, men hittade ingenting där.
Citera
2008-03-27, 19:21
brukar alltid vara en "kåpa" på undersidan som sitter med ett par skruv. skruva lite så hittar du, var försiktig bara .
Citera
2008-03-27, 19:36
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Jag har öppnat en liten "kåpa" nu, men där fanns inget vettigt, bara en plåtbit som var i vägen.
Citera
2008-03-27, 19:40
Medlem
Skruva bort den stora "kåpan" som täcker all elektronik. Minnet sitter oftast nära processorn.
Citera
2008-03-27, 20:05
Medlem
Det är inte så att den modellen har den ena minnesplatsen under tangentbordet? Så är det i alla fall på min dell xps.
Citera
2008-03-27, 20:31
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segfault
Skruva bort den stora "kåpan" som täcker all elektronik. Minnet sitter oftast nära processorn.
Gjorde som du sa, och där fanns platts! Glad som tusan satte jag dit minnet och startade om datorn. Men nu är det ett nytt problem, datorn verkar inte känna av det. Har provat vända och dona på kortet, men det funkar inte.

Nu då?
Citera
2008-03-27, 23:12
Medlem
vulenhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xFAMILJEFESTx
Gjorde som du sa, och där fanns platts! Glad som tusan satte jag dit minnet och startade om datorn. Men nu är det ett nytt problem, datorn verkar inte känna av det. Har provat vända och dona på kortet, men det funkar inte.

Nu då?

Du får väl kolla om det ens är rätt sorts minne, och om moderkortet stödjer det...
Citera
2008-03-29, 04:25
Medlem
FoXxs avatar
Har du satt i fel minne och dessutom på fel sida så kan du gott lämna in den för reparation istället för att ge dig själv en massa huvudvärk.
Citera
2008-03-29, 06:06
Medlem
Kallevinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xFAMILJEFESTx

Nu då?

Det ska inte gå att sätta i minnen på mer än ett sätt, så kolla att du verkligen gjort rätt.

Annars är det klassiska att gå in i BIOS och spara för att få det extra minnet att funka.
Citera
2008-03-29, 14:04
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallevink
Det ska inte gå att sätta i minnen på mer än ett sätt, så kolla att du verkligen gjort rätt.

Annars är det klassiska att gå in i BIOS och spara för att få det extra minnet att funka.

Man ska ju inte behöva ändra något i BIOS för att minnena skall funka, det görs ju per automatik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in