2008-03-27, 18:46
Medlem
Kr en 7-pass erase p min MacBook via Disk Utilities. Det r en 160GB disk som snurrar 5400rpm. Hur lng tid har det tagit fr er andra att kra en 7-pass erase, hur stora diskar och hur snabba?
Citera
2008-03-27, 18:58
Har inte krt det sjlv men Apple skriver:
Citat:
A 7-Pass erase takes 7 times longer than a Zero Out Data erase.

Och vad jag har varit med om p windows maskiner s tar det ett bra tag att formatera en disk.. att sedan gra detta 7ggr kommer nog ta sin beskrda del av dagen..

Fr jag frga TS varfr du kr 7-pass? och inte en Zero? Har du s mycket barnporr p datorn att oroa dig ver
Citera
2008-03-27, 19:11
Medlem
Att det tar 7 ggr s lng tid kunde jag rkna ut sjlv. Men det str inte hur lng tid ett pass tar s det hjlper ju inte s mycket. Inte alls faktiskt.

Anledningen r enkel:

Jag r flashbackare

S olagligt som barnporr r det inte tal om, men hellre sjf n srry som man sger.
Citera
2008-03-27, 19:45
Bannlyst
man _behver_ inte skriva ver ngot 7 gnger, det r inte bevisat/dokumenterat att ngon lyckats f ut data efter EN verskrivning. Haschnoja?
Citera
2008-03-27, 20:10
Medlem
Jass? Hm. Jag trodde det var en ganska smal sak fr den med rtt prylar att snoka upp ngot som skrivits ver endast en gng, men jag kanske har lst fr mycket Sci-Fi och blandar ihop ett och annat.

Nja, det str hur lng tid som r kvar nr man skriver ver. Och den r inne p pass 2 nu, s det r inte de dr fem timmarna som frst stod gnger sju, vilket r sknt att veta.
Citera
2008-03-28, 11:46
Hrligt... 35h kan vara rtt frustrerande att vnta..
Citera
2008-03-28, 12:35
Medlem
DeGes avatar
Jag brukar kra DBAN, det tar ett par timmar att kra 7pass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in