2008-03-27, 17:44
Medlem
Tekoppars avatar
Ber om ursäkt för min konstiga rubrik, men vet tyvärr inte vad det heter.

Tänkte att det äntligen var dags att fixa så man kunde se på film på tv istället för skärmen på datorn. Så jag gick ner till amtech och bad om hjälp. Han tog fram en påse med 10 meter lång kabel och frågade om det var rätt. Jag kan ingenting om kablar och frågade han, han sa att det är denna kabel som oftast används. Då tänkte jag att då är det troligtvis rätt och tog den. Nu sitter jag här och får ingen bild på TV.

Kabeln jag fick heter Cable S-VHS MiniDIN4 M-M. Är det rätt kabel eller är det fel?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=105630 Denna är det komplett säger som tillhör.
Får jag helt enkelt byta kabel eller har jag gjort något fel?
Citera
2008-03-27, 20:13
Medlem
Det du länkade till kallas för S-Video kabel.
Jag skulle då aldrig säga att det är det vanligaste, men det är ett jäkla bra alternativ.
Om sladden passade i både dator och TV så borde det fungera bara du gör rätt.

Vad har du gjort för att försöka få bild på TV'n?
Vad har du för grafikkort?
Citera
2008-03-27, 20:43
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chetic
Det du länkade till kallas för S-Video kabel.
Jag skulle då aldrig säga att det är det vanligaste, men det är ett jäkla bra alternativ.
Om sladden passade i både dator och TV så borde det fungera bara du gör rätt.

Vad har du gjort för att försöka få bild på TV'n?
Vad har du för grafikkort?

Jag har Asus 8800GTS 512. Det jag gjorde var att tvinga TV sökning eftersom min tv inte fanns med i listan. Sen har jag kollat igenom alla kanaler på TV samt sökt på nya kanaler på tv och hoppas den skulle komma fram. Jag har prövat att ändra visningsläge. Men ingen har funkat, samt har jag följt Nvidias guide och detta funkar inte heller. Finns inte direkt så mycket mera att göra i Nvidias kontrollpanel.

Jag fick lov att köpa till en adapter också. För min TV är för gammal och har inte uttaget för enbart sladden. Men detta kan vell inte orsaka problem?

Jag har haft bild på TV förut, fast då hade jag ett ATI 850 kort istället. Då hade jag en helt annorlunda sladd till min TV. Fast jag hade fortfarande en adapter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in