Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-27, 16:19
Bannlyst
hej
Jag måste få ett tips i går var jag helt upp i varv, som andra dagar jag tar xanor blir lugn ett tag sen uppåt alltså ha käkat xanor i 2 år inte varje dag direkt.
Men jag kan ev ha adhd men har jag i så fall gått hela vuxenlivet med det.
De känns som de måste hända något hela tiden inte lätt. Jag har inte lätt alltid och komma till ro, grubblar vill ena stunden den ena sen det andra. Jag ha inga personlighetsstörningar endast tvångssyndrom.
Om man dricker ex red bull blir ni som ex har adhd el är hyperaktiva lugna. Jag testa dricka de och vart mera glad. Jag dricker inte alkohol men har haft sömnbrist tidigare. Men jag e snabb i allt i snacket, mitt tvång i tvångstankar i till och med när jag går en promenad. Detta gör mig orolig, jag e också oroad över testet med adhd och om vilka preparat jag måste ta om jag har det förståss.
Citera
2008-03-27, 20:36
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss78
hej
Jag måste få ett tips i går var jag helt upp i varv, som andra dagar jag tar xanor blir lugn ett tag sen uppåt alltså ha käkat xanor i 2 år inte varje dag direkt.
Men jag kan ev ha adhd men har jag i så fall gått hela vuxenlivet med det.
De känns som de måste hända något hela tiden inte lätt. Jag har inte lätt alltid och komma till ro, grubblar vill ena stunden den ena sen det andra. Jag ha inga personlighetsstörningar endast tvångssyndrom.
Om man dricker ex red bull blir ni som ex har adhd el är hyperaktiva lugna. Jag testa dricka de och vart mera glad. Jag dricker inte alkohol men har haft sömnbrist tidigare. Men jag e snabb i allt i snacket, mitt tvång i tvångstankar i till och med när jag går en promenad. Detta gör mig orolig, jag e också oroad över testet med adhd och om vilka preparat jag måste ta om jag har det förståss.

Gå till psykolog delen av forumnet, där hänger det en hel drös folk med olika psykiska problem och säkert någon med ADHD som kan berätta vad du har för problem!
Citera
2008-03-27, 20:45
Medlem
grens avatar
Citat:
...

Ett tips är att du går in på scholar.google.com och googlar på "ADHD piracetam" så kan du läsa någonting mycket intressant. Piracetam kan beställas från USA till mycket fina priser (fråga mig inte!).

En annan sak är att du besöker seminarier för folk med ADHD, så får du t. ex. tips i hur du organiserar dig och hur du vänder symptomen till din fördel. För egentligen ger det en jävla massa fördelar om man hanterar det rätt. Se hur många geniér som haft ADHD.
Citera
2008-03-27, 21:07
Medlem
Ett Hunds avatar
Ingen här inne kan svara på om du har ADHD eller inte. Gå till läkare/psykolog och få en diagnos. Om de kommer fram till att du har ADHD och får medicin för det, så är chansen stor att det blir med Metylfenidat. Concerta och Ritalina är två kända märken som innehåller just Metylfenidat.
Citera
2008-03-27, 21:13
Bannlyst
Citat:

Om man dricker ex red bull blir ni som ex har adhd el är hyperaktiva lugna.
Nej, jag som har ADHD blir inte lugn av koffein. ADHD handlar inte om hyperaktivitet, det handlar om rastlöshet och koncentrationssvårgiheter som kan leda till att man blir mer hyperaktiv. Det märks mer på barn än på vuxna.

Man blir inte lugn av något centralstimulerande om man har ADHD, man blir mer lugn i sinnet skulle jag snarare beskriva det. ADHD "sitter" i hjärnan och inte i kroppen, som man t ex kan jämföra med en sjukdom som också kan innebära hyperaktivitet: struma.
Senast redigerad av Roxic 2008-03-27 kl. 21:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in