2008-03-27, 11:29
Medlem
Jag undrar, Jag har ftt windows vista men jag r inte sker p vad som hnder om jag installerar vista frsvinner allt jag har p min data d? Eller ligger allting kvar p datorn.

MVH Lira
Citera
2008-03-27, 11:31
Medlem
Empires avatar
Som vanligt: Backup p ALLT viktigt, typ foton, egna dokument o.s.v.
Sedan: Allt "ska" finnas kvar om allt gr bra, vilket det "oftast" gr...
Till slut: Kom ihg att det r ju trots allt en Microsoft-produkt, allt kan hnda
Citera
2008-03-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empire
Som vanligt: Backup p ALLT viktigt, typ foton, egna dokument o.s.v.
Sedan: Allt "ska" finnas kvar om allt gr bra, vilket det "oftast" gr...
Till slut: Kom ihg att det r ju trots allt en Microsoft-produkt, allt kan hnda
ja det r det jag r rdd fr, jag har inte orken att sitta och brnna ut flera 100 gb. externa hrddisken r trasig ocks. typiskt
Citera
2008-03-27, 13:11
Medlem
jag skulle vara glad om nn mer kunde svara p min frga
Citera
2008-03-27, 13:31
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lira
Jag undrar, Jag har ftt windows vista men jag r inte sker p vad som hnder om jag installerar vista frsvinner allt jag har p min data d? Eller ligger allting kvar p datorn.

MVH Lira
Det beror ju helt och hllet p hur du gr det. En rekommendation r att du delar upp hrddisken i tminstone tv partitioner s att du kan formatera C: partitionen dr du har operativet och behlla D: partitionen dr du har dina vanliga filer. Se dock till att du vet vad du sysslar med s att du inte rkar knulla upp allt antingen p.g.a. inkompetens eller fr att Windows r Microsofts cp-barn.
Citera
2008-03-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det beror ju helt och hllet p hur du gr det. En rekommendation r att du delar upp hrddisken i tminstone tv partitioner s att du kan formatera C: partitionen dr du har operativet och behlla D: partitionen dr du har dina vanliga filer. Se dock till att du vet vad du sysslar med s att du inte rkar knulla upp allt antingen p.g.a. inkompetens eller fr att Windows r Microsofts cp-barn.

tackar tackar
Citera
2008-03-28, 15:31
Medlem
Citat:

MVH Lira
Fr mig r det en gta hur folk ens kan vilja installera ett annat operativsystem rakt ver istllet fr att formatera hrddisken innan.
S fruktansvrt sl och ofrsk datorn lr blir annars
Citera
2008-03-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabrullarn
Fr mig r det en gta hur folk ens kan vilja installera ett annat operativsystem rakt ver istllet fr att formatera hrddisken innan.
S fruktansvrt sl och ofrsk datorn lr blir annars

det r smllen jag fr ta,har varken tid eller ork att omformatera ven fast det kanske inte tar tid.jag har viktiga dokument + massa annat jag MSTE ha kvar. jag har inte skivor som rcker till eller en extern hrddisk.men ska tnka p saken tack!
MVH Lira
Citera
2008-03-29, 18:36
Medlem
Citat:
det r smllen jag fr ta,har varken tid eller ork att omformatera ven fast det kanske inte tar tid.jag har viktiga dokument + massa annat jag MSTE ha kvar. jag har inte skivor som rcker till eller en extern hrddisk.men ska tnka p saken tack!
MVH Lira

Att du ens funderar p att uppgradera utan att formatera om

Annat att tnka p r ju att vista suger ca 15 gb av din disk direkt sedan blir ven vissa program obrukbara med vista tex; fotoprogram osv.. s d fr man byta ut dem mot nyare och som r vista kompatibla.

Och det viktigaste r ju hrdvaran klar burken av att kra vista kolla vad som krvs frst innan du ens ska uppgradera

bara tips och rkna med lite problem efter du installerat..men sen funkar allt som en klocka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in