2008-03-27, 03:48
Medlem
Jag har just köpt en bärbar dator. -Och då vet Ni att man åker på Vista operativsystem! Där alltså Internet Explorer webbläsare, väl? är rent integrerad.

Men jösses vad segt Explorer jobbar där. -Jag musklickar på någon länk på någon webbsida ...och inte sällan händer ingenting! Förutom att det i andra fall tar en jädrans tid innan länken kommer upp.
: Har någon något tips för eländet?

Lite konstigt att på Microsoft svenska webbsida för Explorer, skriver man att Explorer, version 7, bara finns för framtill XP.

...tackar på förhand.
Citera
2008-03-27, 03:52
Medlem
Jag rekommenderar att du installerar Windows XP istället. Windows Vista tenderar att vara väldigt långsamt.

Men du kan först testa med att installera Mozilla Firefox.
Mozilla Firefox är, enligt mig, en bättre webbläsare än Internet Explorer.

www.getfirefox.com
Citera
2008-03-27, 06:17
Medlem
skitsnack att Vista är långsamt, kanske den kassa OEM varianten, men garanterat inte ultimate SP1.

Vill du ha en snabb webbläsare, testa tex opera som ska vara enligt utsago den snabbaste. Ta också gärna och kolla så din swap fil i windows är låst till ett specifikt värde med. (två ggr RAM)
Citera
2008-03-27, 07:17
Medlem
TACKAR TACKAR!

För goda tips här ovan. -Men grejen är att, från min Internet Explorer, installerad från datortidskrifts skivor, tillsammans med Winodows 98:2 på min tidigare dator, är Explorer här på min nya dator med Vista ..jädrans seg.

-Kan jag möjligtvis behöva installera något tilläggsprogram för Explorer från Microsofts webbplats?
Eller kanske ominstallera Explorer från Microsofts webbplats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in