2008-03-27, 03:48
Medlem
Jag har just kpt en brbar dator. -Och d vet Ni att man ker p Vista operativsystem! Dr allts Internet Explorer webblsare, vl? r rent integrerad.

Men jsses vad segt Explorer jobbar dr. -Jag musklickar p ngon lnk p ngon webbsida ...och inte sllan hnder ingenting! Frutom att det i andra fall tar en jdrans tid innan lnken kommer upp.
: Har ngon ngot tips fr elndet?

Lite konstigt att p Microsoft svenska webbsida fr Explorer, skriver man att Explorer, version 7, bara finns fr framtill XP.

...tackar p frhand.
Citera
2008-03-27, 03:52
Medlem
Jag rekommenderar att du installerar Windows XP istllet. Windows Vista tenderar att vara vldigt lngsamt.

Men du kan frst testa med att installera Mozilla Firefox.
Mozilla Firefox r, enligt mig, en bttre webblsare n Internet Explorer.

www.getfirefox.com
Citera
2008-03-27, 06:17
Medlem
skitsnack att Vista r lngsamt, kanske den kassa OEM varianten, men garanterat inte ultimate SP1.

Vill du ha en snabb webblsare, testa tex opera som ska vara enligt utsago den snabbaste. Ta ocks grna och kolla s din swap fil i windows r lst till ett specifikt vrde med. (tv ggr RAM)
Citera
2008-03-27, 07:17
Medlem
TACKAR TACKAR!

Fr goda tips hr ovan. -Men grejen r att, frn min Internet Explorer, installerad frn datortidskrifts skivor, tillsammans med Winodows 98:2 p min tidigare dator, r Explorer hr p min nya dator med Vista ..jdrans seg.

-Kan jag mjligtvis behva installera ngot tillggsprogram fr Explorer frn Microsofts webbplats?
Eller kanske ominstallera Explorer frn Microsofts webbplats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in