Jag har jobbat där..
När jag började jobba där så hette butiken Skeidar.
Skeidar köpte upp de flesta OBS! Interiör-butiker Bl.a i Vårby och Hallonbergen.
OBS! Interiör hade på den tiden hela byggnaden som butik och även Skeidar
nyttjade hela ytan från början.
Men eftersom Skeidar misslyckades som varumärke och sålde dåligt så beslutade dom sig i samråd med KF som ägde fastigheten att försöka stycka upp lokalen.
Skeidar behöll gatuplanet medan källarvåningen som tidigare varit lager/varuutlämning,byggdes om och blev tre stycken butikslokaler.
Ö&B tog den största ytan medan dom två mindre lokalerna lyckades aldrig bli uthyrda.
Skeidar,som är en av Norges största möbelbutiker,lyckades aldrig få fotfäste här i Sverige och det slutade med att MIO köpte upp alla Skeidars butiker.
Problemet med Vårby-butiken stavas Heron City,Mio hade redan en etablerad butik i Slagsta och till en början försökte dom driva Vårby-butiken och Slagsta-butiken hand i hand men beslutade till sist att flytta hela verksamheten till sin nya butik i Heron City..
För att återgå till UE-temat så kan jag berätta att det finns några kulvertar och utrymmen i källaren som inte är speciellt spännande,det finns spår från tiden när OBS! Interiör hade sin egen designstudio där.
Mycket mer finns tyvärr inte att se därinne...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!