2008-03-26, 16:44
Medlem
draåthelvetes avatar
Hej, jag försöker installera XP på en av mina stationära datorer. Datorn kan boota upp skivan och kopiera installationsfilerna men när den sen ska installera från hårddisken blir det bara svart.

Den säger Boot from IDE-0 OK och sedan svartnar skärmen, d.v.s den är på men inget händer.

Det även upp nåt som säger boot from network first, then try hard drive fast jag har ställt in på att den ska boota från hårddisken först. Kan alltså inte hitta någon avstängning för network booten i BIOS.

Kör linux, ubuntu nu för tillfället och det funkar, men jag vill ha XP i burken!
Citera
2008-03-26, 16:54
Medlem
Germanias avatar
drog du ur nätverkskabeln innan du startade installationen av xp? Om inte, den ska ur från början och inte pluggas i förrän installationen är klar och en brandvägg är igång. (varpå uppadetering skall installeras)

annars kraschar vissa processer under installation vilket fuckar upp saker.
Citera
2008-03-27, 16:25
Medlem
draåthelvetes avatar
Hej

Tack för hjälpen, men det verkar inte gå ändå. Installationen verkar inte vilja skriva över någon boot fil som installationen ska starta från på hårddsiken, så jag vetifan vad Bill Gates och grabbarna har hittat på.
Citera
2008-03-27, 19:19
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draåthelvete
Tack för hjälpen, men det verkar inte gå ändå. Installationen verkar inte vilja skriva över någon boot fil som installationen ska starta från på hårddsiken, så jag vetifan vad Bill Gates och grabbarna har hittat på.

Vem fan vet vad bill gates håller på med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in