2008-03-26, 16:44
Medlem
drathelvetes avatar
Hej, jag frsker installera XP p en av mina stationra datorer. Datorn kan boota upp skivan och kopiera installationsfilerna men nr den sen ska installera frn hrddisken blir det bara svart.

Den sger Boot from IDE-0 OK och sedan svartnar skrmen, d.v.s den r p men inget hnder.

Det ven upp nt som sger boot from network first, then try hard drive fast jag har stllt in p att den ska boota frn hrddisken frst. Kan allts inte hitta ngon avstngning fr network booten i BIOS.

Kr linux, ubuntu nu fr tillfllet och det funkar, men jag vill ha XP i burken!
Citera
2008-03-26, 16:54
Medlem
Germanias avatar
drog du ur ntverkskabeln innan du startade installationen av xp? Om inte, den ska ur frn brjan och inte pluggas i frrn installationen r klar och en brandvgg r igng. (varp uppadetering skall installeras)

annars kraschar vissa processer under installation vilket fuckar upp saker.
Citera
2008-03-27, 16:25
Medlem
drathelvetes avatar
Hej

Tack fr hjlpen, men det verkar inte g nd. Installationen verkar inte vilja skriva ver ngon boot fil som installationen ska starta frn p hrddsiken, s jag vetifan vad Bill Gates och grabbarna har hittat p.
Citera
2008-03-27, 19:19
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draåthelvete
Tack fr hjlpen, men det verkar inte g nd. Installationen verkar inte vilja skriva ver ngon boot fil som installationen ska starta frn p hrddsiken, s jag vetifan vad Bill Gates och grabbarna har hittat p.

Vem fan vet vad bill gates hller p med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in