2008-03-26, 16:41
Medlem
engangpas avatar
Hej! Kan någon vänlig själ säga hur man kan spara en videofil från tv4nyheterna.se? Typ som det här repotaget: http://tv4nyheterna.se/2.139?videoId=1.356173
Citera
2008-03-26, 17:09
Medlem
SparkMans avatar
Antingen använder du dig av den senaste versionen av Real Player som tillåter dig att spara alla videofilmer. Det är snabbt och enkelt. Men filerna sparas i *.ivr och kan endast spelas i real player. Så vitt jag vet finns det ingen ivr-avi/mpeg converter så det inte går att göra om filerna. Enda sättet jag har hört (genom googling) är att bränna ut filmen på skiva och sedan rippa med windows media player.

Eller så kan man göra som jag gjorde nyss och använda sig av skrivbords/skärminspelningsprogram. I det här fallet använde jag mig av Camtasia Studio 3 som jag tycker fungerar väldigt bra. Då är det bara att välja ut den platsen på skärmen du vill spela in och köra (ljudet kan vara lite jobbigt att få igång på inspelningen ibland). Men om man använder sig av denna metoden är det viktigt att ingen annan ruta kommer ivägen under tiden som inspelningen är och att det inte kommer några andra ljud än klippet som ska spelas in.

Edit: Här är ett smakprov på klippet (med camtasia). Kvaliteten är kanske inte den allra bästa men personer som jag själv som inte är så kräsna tycker att det funkar bra:
http://rapidshare.com/files/102539920/tv4jox.avi
Senast redigerad av SparkMan 2008-03-26 kl. 17:13.
Citera
2008-03-26, 17:37
Medlem
Dark Intentionss avatar
Använd UnPlug till Firefox.
Citera
2008-06-24, 20:04
Medlem
swedans avatar
Jag bumpar det här eftersom jag sitter i exakt samma båt som TS, och jag vill ha ett program som laddar ner klippet direkt. Alltså inte något som fångar en del av skärmen.

Finns det verkligen inget? Unplug till FF funkar ju inte med version 3, och jag har inte hittat något annat.

Tacksam för hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in