• 1
  • 2
2008-03-27, 20:20
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orron
Har personligen svårt att förstå hur man kan lägga ner så mycket tid och energi, att låta hela ens liv kretsa kring något så banalt som ens kropp. Av allt spännande livet har att erbjuda är bodybuilding nog det sista jag skulle satsa på proffesionellt.

Förbannat kul och skönt att träna dock. Med måtta!

Jag har också förbannat svårt att se hur jag kan tycka att det är så fantastiskt kul att lyfta skrot lite upp och ner.
Jag måste erkänna att det dels är roligt eftersom jag blivit så jävla snygg.
Däremot har jag även fått stort intresse i fysiologi och näringslära; som jag nu kan tillämpa fullt ut.

Du har nog dock missförstått livet lite verkar det som.
Citera
2008-03-27, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orron
Har inget underlag alls egentligen, men jag tror iaf att om man skrapar lite på ytan vad gäller kroppsbyggares kroppsuppfattningar, självbild etc. så är det nog snarare regel än undantag att det ligger mycket sjukt bakom.
Har personligen svårt att förstå hur man kan lägga ner så mycket tid och energi, att låta hela ens liv kretsa kring något så banalt som ens kropp. Av allt spännande livet har att erbjuda är bodybuilding nog det sista jag skulle satsa på proffesionellt.

Förbannat kul och skönt att träna dock. Med måtta!

Kroppen är bland det viktigaste vi har. En välmående kropp resulterar i välbefinnande, längre livstid, glädje (depressioner reduceras), du blir mer självsäker och mer utåtriktad. Vad skulle vara mer viktigt än kroppen? Möjligen kärlekslivet men bortsett från det så ser jag inget annat som är viktigare än att ha en bra kropp. Vad skulle man hellre lägga ner tid på? Supa sig full var helg? Festa sönder sin kropp?
Citera
2008-03-27, 21:20
Medlem
Orrons avatar
Jovisst...

Tror nog att ni missförstod mig lite där. Absolut är det enormt viktigt att sköta sin kropp och träna o.s.v. Lägger personligen ner ganska mycket tid på både träning och kost och tycker det är jävligt givande. Det jag snackar om är när det tar sig extrema uttryck, när hela ditt liv kretsar kring dina muskler och vad du äter. Något jag personligen aldrig skulle klara av.
Alltså, man behöver inte lägga ner så enormt mycket tid om man enbart vill ha dom hälsosamma effekterna av träning.
Sen lägger jag gärna ner tid på andra saker än träning....flickvän, vänner, familj, resor, musik (!), film, böcker, festande......listan kan göras lång.
Citera
2008-03-27, 21:29
Medlem
Absolut, lite narcistisk är jag. Det går dock inte till överdrift så att den tar över mitt liv. Speglar mig dagligen och beundrar min snygga fysik Jag tycker att man ska vara stolt över det man har åstadkommit
Citera
2008-03-27, 21:31
Medlem
Narcistisk vettefan, men klart jag kollar mig lite extra i spegeln och tänker "fan vad snygg jag är" efter ett hårt träningspass.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in