Jag har ett problem som är lite skumt.
Jag kan nämligen inte ladda upp vissa bilder på internet. T ex på pixbox.se
Vissa bilder går hur bra som helst men en del går inte alls.
Kan inte ladda upp bilder jag tagit med min Sony W90 men dom jag tagit med mobilen går hur fint som helst.
Kan tillägga att jag inte kan skicka filer i mail heller via hotmail eller gmail.
Tacksam för svar.
Låter konstigt att bilderna ur kameran inte går samtidigt som dom ur mobilkameran fungerar.
Är det samma bildtyp? Bilderna ur mobilkameran lär vara .jpg, vad är det för bildtyper du försöker skicka ur kameran? RAW eller liknande? Eller sparar du dom som .jpg också?
*läser topic*... himla roligt syftningsfel måste jag säga... "kan inte ladda upp bilder på internet"... tro fan det att du inte kan ladda upp en bild av hur internet ser ut... :-)
Nu är jag jobbig... förlåt... jag lovar att ALLTID vara minst lika jobbig i framtiden oxo... :-)
Bilderna är av jpeg typ och ligger på runt 2mb. Men om jag skalar ner dom till 20% och ca 100kb funkar det ändå inte.
Brandväggen är Windows egna och jag har Spyware Doctor Antivirus.
Har ingen router.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!