2008-03-26, 14:58
Bannlyst
Jag har lnge undrat hur man fr de italienska RAI-kanalerna i Sverige. r detta mjligt och via vilken operatr eller rcker det med kanalskning?
Citera
2008-03-26, 18:00
Medlem
NogaTrasigs avatar
Fungerar via satellit, alla (?) Rai-kanaler r Free-to-air p Hotbird 8: http://www.lyngsat.com/hb8.html

Jag tar in dem ltt med min 85 cm parabol.
Citera
2008-03-26, 18:22
Bannlyst
Jag har en rtt stor parabol. Men jag fattar inte hur jag frt in kanalerna i kanallistan. Vilka instllningar i menyn etc fr att hitta dem? Om du har tid/ork/kompentes frklara grna fr jag vill verkligen lra mig.
Citera
2008-03-26, 23:03
Medlem
NogaTrasigs avatar
P min Vantage gr jag shr:

1. Gr in p menyn - manuell kanalskning och vljer Hotbird 8 i listan av frinstllda satelliter.
2. Vrider parabolen tills jag fr signal (13 grader st). Detta kan vara lite knligt om man inte har parabolen korrekt instlld, men det finns stt att mta det ocks.
3. Nr signalen r tillrckligt stark trycker jag p Sk/Scan.
4. Om den hittar kanalerna, vilket den borde gra, s sparar jag och gr tillbaka till TV-lge.
5. D borde du ha bild.
Citera
2008-03-26, 23:44
Medlem
DennisOlofs avatar
RedGinger, annars kan du alltid skaffa dig en motorstyrd parabol s slipper du problemet med att ta in udda satelliter.

Sedan kan man kompletera med en vanlig som pekar p t.ex. CD, Viasat, Astra och Hotbird.

Alla RAI- kanalerna ligger p hotbird frutom Rai-Uno som ligger p Astra1L.

Det sger i alla fall

http://www.kingofsat.net/
Citera
2008-03-27, 02:00
Bannlyst
Okej tack s mycket fr tipsen. Det senaste alternativet med tv paraboler lter smidigast men dyrt.
Ska testa att f in ovan nmnda satelit utan att behva vrida p parabolen, vill ju inte fucka upp mottagningen frn min main-satelit. Man vill ju utnyttja sin parabol till fullo och f in s mnga kanaler som det bara gr, synd bara att RAI uno (som ofta visar Italiens matcher) inte lg p hotbird :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in