2008-03-26, 13:22
Medlem
Jag använder nu det fördefinierade Administratör's kontot. Har använt det ett tag nu och gjort många inställningar, lagt in e-post konton, skapat filer, m.m.

Finns det någon möjlighet att ändra mitt konto till ett "icke fördefinierat konto" samtidigt skapa ett nytt "rent" Administratörs konto?

Förstår ni min kanske något luddiga fråga?

Orkar inte kopiera över allt till ett nytt konto, lägga upp nya e-post konto, göra om alla inställningar och blåsa Administratör's kontot.

Någon som vet hur jag enkelt skulle kunna göra detta?
Citera
2008-03-26, 15:29
Medlem
Norrloaders avatar
Ja du... den var luddig... hänger inte riktigt med vad du menar...
Om jag fattat rätt vill du:
Skapa ett t.ex användarkonto som du sen uppgraderar till adminrättigheter.
I så fall är det bara att logga in på ett bef. adminkonto, gå till användarkonton på kontrollpanelen.
Välj det nyskapade kontot, dubbelklick, klicka högra fliken, längst ner, välj nivå.

(sitter själv på engelsk ver.)
User accounts -> dubbelklicka på namnet -> tab group membership -> radioknappen other -> Administrators. ok-klicka dig ut.
Citera
2008-03-26, 18:01
Medlem
Det borde gå att bara skapa nytt konto som tillhör admin-gruppen och sedan ta bort ditt nuvarande konto från admin-gruppen och istället göra det till ett "vanlig användare"-konto.

Du kan byta kontonamn på ditt gamla konto, men kontot kommer fortfarande att vara kopplat till mappen Administratör i Dokument och inställningar. Det går ju och ordna till också, men frågan är om det är värt det extra arbetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in