Citat:
Ursprungligen postat av Hanke
Jag har haft möjligheten att säsonga både i franska chamonix och i kanadensiska whistler - och jag måste säga att det var de bästa perioderna i mitt liv. Sköna grabbgäng med samma intressen som bara åker bräda/skidor och har hur skoj som helst. Har du säsongat, SilentVictory?
Sen finns det alltid posers - som har den senaste utrustningen och de dyraste märkena, men kan inte åka -ibland är de från stockholm, men de kan komma från vilket ställe som helst. I svenska fjällen är det dock asjobbigt med "Såg du vilket fet boardslide jag satte, Silla?"
En annan grej som jag stör mig på när det gäller skidåkning (och snowboard) är själva "gangster"-stuket. Det finns inget alls gangster med att åka och oversized T's är bara skrattretande...
Häftigt

Har själv alltid velat åka över till Kanada och pröva skidåkningen där.
Säsongat har jag faktiskt inte gjort, men jag och ett par kompisar har lite planer på att göra det framöver.
Men jag har varit i både Canazei (Italien), Chamonix (Frankrike), Bad Gastein (Österrike) Samt courmayeur (Italien).
Vilket det sistnämnda har de mest väl preparerade och finaste pisterna jag någonsin har åkt i. När man väl var där fanns det inte en tanke på offpist, då ville man bara ligga i de fina pisterna hela tiden.
Har faktiskt haft oerhört skoj när man har varit iväg med kompisar, både utelivet och även skidåkningen.
Så jag kan nästan tänka mig hur jävla kul ni har haft det