2008-03-29, 22:38
Medlem
brenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Notera att du även kan åka i Storhogna.

Jo har åkt där någongång. Glömde dock bort
Citera
2008-03-30, 09:07
Medlem
Jenos avatar
Vilket jävla mes-gnäll.

Laggen kör man själv i backen och valet av sällskap under afterskiin gör ni också själva. Hur svårt kan det vara att ha kul då, oavsett vad? Eller tillhör ni de där som bara sitter med en öl i handen och stirrar/lyssnar på andra istället för att underhålla ert eget sällskap?

Bry er mer om er själva och mindre om andra så ska ni se att det löser sig.
Citera
2008-03-30, 11:46
Medlem
Continental Ops avatar
åre är ett jävla seglarläger med brats o jag sätter inte foten där frivilligt om ingen annan pröjsar stugan förstås, längdspåren där e inge vidare heller, hela utförsåkningsgrejen är för övrigt också en överklassgrej. Det är mkt mer cred på att åka längd och då helst på lite mindre fjällorter
Citera
2008-03-30, 14:43
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Det är mkt mer cred på att åka längd...
Handlar väl snarare om att man åker det man gillar bäst.
Citera
2008-03-30, 19:38
Medlem
brenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Handlar väl snarare om att man åker det man gillar bäst.

Inte i skogsmulle-kretsarna tydligen...
Citera
2009-11-02, 22:13
Medlem
Teliatomtens avatar
Sälen är alldeles för överskattat. ett berg där pisterna går rakt ner? skit kul verkligen
Citera
2009-11-03, 00:39
Medlem
xdrs avatar
Appropå björnrike så har tidigare iaf deras snowboardland varit byggt av elever från skolan i vännäs? Håller hög kvalitet, sen är det inte sååå längt att traska för att få orörd lössnö. Eller vad vet jag det var 5-6 år sen jag var där senast.
Citera
2009-11-03, 09:38
Medlem
trisslottens avatar
Alla riktiga "brats" drar till alperna.
Citera
2009-11-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Appropå björnrike så har tidigare iaf deras snowboardland varit byggt av elever från skolan i vännäs? Håller hög kvalitet, sen är det inte sååå längt att traska för att få orörd lössnö. Eller vad vet jag det var 5-6 år sen jag var där senast.

Har jag inte hört talats om. Vet att parken i Björnrike har varit designad av entusiaster i skidskolan de senaste 4-5 åren iaf. Håller mycket hög kvalitet, större backe än skalets och mer roliga hinder.

Ska du ha riktig skidåkning, kom till Vemdalen runt vecka 3-7 så ska du få se hur det funkar. Inga som helst köer (max två pers framför när du åker in i fållan). Oftast relativt stabilt väder (v7 var magiskt förra året, bästa skidveckan på evigheter). Alltid välpistat, i veckorna mellan jul/sportlov håller sig manchestern nästan till lunch.

Det man gör avkall på är festandet, är ganska så dött på de flesta ställen, bara på skalet det ens finns ett uns av drag. Vilket innebär att det är med all säkerhet bratsfritt i backen! Och det är ju skidåkning man har kommit för, och sådan finns det massvis av. Vill man åka plattförs så är även de lederna välpistade, om än inte dagligen...
Citera
2009-11-04, 15:49
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweZor
Har jag inte hört talats om. Vet att parken i Björnrike har varit designad av entusiaster i skidskolan de senaste 4-5 åren iaf. Håller mycket hög kvalitet, större backe än skalets och mer roliga hinder.

Ska du ha riktig skidåkning, kom till Vemdalen runt vecka 3-7 så ska du få se hur det funkar. Inga som helst köer (max två pers framför när du åker in i fållan). Oftast relativt stabilt väder (v7 var magiskt förra året, bästa skidveckan på evigheter). Alltid välpistat, i veckorna mellan jul/sportlov håller sig manchestern nästan till lunch.

Det man gör avkall på är festandet, är ganska så dött på de flesta ställen, bara på skalet det ens finns ett uns av drag. Vilket innebär att det är med all säkerhet bratsfritt i backen! Och det är ju skidåkning man har kommit för, och sådan finns det massvis av. Vill man åka plattförs så är även de lederna välpistade, om än inte dagligen...

Vet att det var så för ca 3 år sen iaf skulle förvåna mig om det ändrats. First Hand info.
Citera
2009-11-04, 20:35
Medlem
Ipwns avatar
Du får ju räkna med att stekare håller på med allt som är dyrt. Dock så kan man ju skratta lite inombords åt de "schtekarna" som man hittar i svenska fjäll eftersom de antagligen inte är schtekiga nog att åka till något finare ställe i alperna eller liknande.
Citera
2009-11-05, 14:06
Medlem
Hankes avatar
Förstår inte riktigt vad ni menar ska vara stekigt med att åka skidor? Jag förstår att vissa skidorter har blivit stekiga, men jag förstår inte det stekiga i att som tex jag och fyra andra polare på bodde på 25 m2 under ett halvår för att få åka skidor/snowboard. Det finns tonvis med utövare av denna sport som sliter röven av sig för att få åka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in