Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Appropå björnrike så har tidigare iaf deras snowboardland varit byggt av elever från skolan i vännäs? Håller hög kvalitet, sen är det inte sååå längt att traska för att få orörd lössnö. Eller vad vet jag det var 5-6 år sen jag var där senast.
Har jag inte hört talats om. Vet att parken i Björnrike har varit designad av entusiaster i skidskolan de senaste 4-5 åren iaf. Håller mycket hög kvalitet, större backe än skalets och mer roliga hinder.
Ska du ha riktig skidåkning, kom till Vemdalen runt vecka 3-7 så ska du få se hur det funkar. Inga som helst köer (max två pers framför när du åker in i fållan). Oftast relativt stabilt väder (v7 var magiskt förra året, bästa skidveckan på evigheter). Alltid välpistat, i veckorna mellan jul/sportlov håller sig manchestern nästan till lunch.
Det man gör avkall på är festandet, är ganska så dött på de flesta ställen, bara på skalet det ens finns ett uns av drag. Vilket innebär att det är med all säkerhet bratsfritt i backen! Och det är ju skidåkning man har kommit för, och sådan finns det massvis av. Vill man åka plattförs så är även de lederna välpistade, om än inte dagligen...