2018-02-09, 13:51
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Som en vit europè i Afrika så har hon nog fått tillräckligt med protein av blåmännen. Hon såg välmående ut iaf.
Den notisen gjorde jag med, hon såg mätt och belåten ut på bilderna i bladet, så hon har nog fått proteintillskott under sin tid i finkan
Citera
2018-02-09, 13:54
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Som en vit europè i Afrika så har hon nog fått tillräckligt med protein av blåmännen. Hon såg välmående ut iaf.

Hon släpptes nog några veckor innan i all tysthet, för att vila upp sig så hon såg lite mera välmående ut. Hon har nog släppt till för de manliga vakterna, som suktar efter mera vita kvinnor.
Citera
2018-02-09, 14:11
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Såklart att hon har varit släppt sen en längre tid, Hon dyker upp i Sverige nån vecka efter att åklagare lagt ner fallet! Slump? Glöm det allt måste va planerat, Antingen har hon suttit å väntat ut men tror inte det då brotten skulle preskriberas 2021!!! Alltså har hon haft kontakt med åklagaren å vetat att fallet skulle bli nedlagt, Eller så har nån pressat åklagaren att lägga ner ärendet så att hon ska komma hem. Sen att 2 vänster drägg tillika kriminella möter henne på flygplatsen får mig att tror att det är Expressen som betalat för resan hem, Kanske betalat hotell mm till henne efter hon blev släppt i Etiopien. Nåt skumt är det iaf & jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför hon ska slippa straff i Sverige överhuvudtaget när det preskriberas om 3 år, Dom kanske ska släppa Martin Saliba också å lägga ner hans livstidsstraff för att det kan va krångligt att få han utlämnad från Libanon...Fy fan va detta landet är sjukt!

Håller tummarna & hoppas att nån 16 åring som vill stiga i graderna plockar henne & gräver ner henne & får 2 års ungdomsvård, Bara ett tips Naser...
Citera
2018-02-09, 14:16
Moderator
^Eazs avatar
Har hon gått och blivit muslim med det där hucklet över huvudet?
Citera
2018-02-09, 14:34
Medlem
allegragellers avatar
Det är verkligen tragikomiskt att läsa hur mycket skit ni slänger på den här till åren komna skämt-bedragerskan emedan ni själva blir rövknullade varje dag av banker, företag, politiker etcetera. Läste listan i en kvällstidning på hennes sammanlagda lurendrejerier. Småpotatis säger jag.
Citera
2018-02-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag reagerade också på det.
Citera
2018-02-09, 14:48
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är verkligen tragikomiskt att läsa hur mycket skit ni slänger på den här till åren komna skämt-bedragerskan emedan ni själva blir rövknullade varje dag av banker, företag, politiker etcetera. Läste listan i en kvällstidning på hennes sammanlagda lurendrejerier. Småpotatis säger jag.

Kommunist eller?
Citera
2018-02-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Etiopien är kristet till 2/3-delar.
Citera
2018-02-09, 15:11
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Säg det till de som fått slåss i åratal mot kronofogden tack vare det Ingela gjort. Fanns en tjej här i tråden som beskrev hur livet varit efter att hon blev drabbad.
Citera
2018-02-09, 15:13
Medlem
Ja, att hon kommer till Sverige, strax efter att åklagaren lägger ner fallet är verkligen avsevärt knepigt.
MEN, fallet är inte preskriberat så vem vet.....

Sen att påstod sig lida i fängelset med dålig mat sjukdom etc. verkar ju inte gått någon nöd på henne.
Dessutom har dom i artikeln missat EN HEL DEL punkter på vad hon har utfört. 8 fall av grovt bedrägeri..? Är liite mer brott än så som hon utfört och satt misstänkt för.

Hon borde INTE vara en fri person. Men men, hon har ju inte speciellt många att vända sig till i Sverige. Hennes Far, syskon, vänner har hon blåst på pengar och skuldsatt. Även fadern till hennes barn är skuldsatt tack vare henne.
Citera
2018-02-09, 15:19
Medlem
Citat:

Denna lista stämmer INTE med vad förundersökningen säger...

bla. saknas 'Falsk tillvitelse' , 'Förskingring' , 'Grovt häleri' , 'Medhjälp till bedrägeri'
Citera
2018-02-09, 15:33
Medlem
skippers avatar
Sju i i ett sådant fängelse är fan inte mänskligt, och även brottslingar måste behandlas mänskligt såklart. Hennes småbrott, det är ju liksom inga astronomiska summor hon tillskansat sig enligt kvällspressen sista dagarna skulle kanske ge 1-2 år på öppen anstalt här i sverige, men här spekulerar jag.

Jag är absolut inte på hennes sida någonstans här, men ett lands fängelse säger rätt mycket om landets välmående som nån ryss uttryckte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in