2013-06-19, 11:53
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supercharged
Vet inte om det står skrivet någonstans? Men är Ingelas familj Resandefolk?
Jag tycker att hon har nåt asiatiskt över sig..Men resande kanske stämmer bättre
Citera
2013-06-19, 12:25
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banalen
Känner till familjen. Bodde utanför Hova under deras uppväxt. Utmärkte sig alltid på ett negativt sätt.
Äldsta systerna A har harft stora problem med narkotika och medverkat i porrfilmer. Hon har nu mött Gud och fått ordning på sitt liv.
Broderna A säljer bilar och lurar folk till höger och vänster. Fick en yxa i huvuvdet för ett par år sen.
T - död av överdos. Bodde i Värmland och sålde hästar. Jag har sett henne, hög som ett hus, köra i väg med barn i bilen och hästtransport bak. När soc skulle omhänderta hennes barn fick de ta hjälp av polisen men hennes sambo sköt med automatvapen mot polisen.
I - som tråden handlar om
Sen finns det två yngre bröder som som är småkrimminella.

När I höll sig undan, innan hon stack utomlands, levde hon ett tag hos mamman utanför Mariestad. De hade där byggt ett lönnrum som polisen upptäckte när de gjorde husransaken. Dock var I då redan på väg någon annanstans.

Bra sammanfattning, dock vill jag faktiskt säga att både I och T var trevliga och faktiskt tämligen skötsamma under skolåren, visst var lite festande osv, men vem gjorde inte det.

Dock, så spårade det helt ur efter dessa år.
Citera
2013-06-19, 12:54
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Bra sammanfattning, dock vill jag faktiskt säga att både I och T var trevliga och faktiskt tämligen skötsamma under skolåren, visst var lite festande osv, men vem gjorde inte det.

Dock, så spårade det helt ur efter dessa år.
T var till och med elevrådsordförande om jag inte minns fel, och I var väl en normal liten flicka upp till typ nian eller något.
Citera
2013-06-19, 13:39
Medlem
kissanpaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Vilket säkert kommer att kännas bra i början men när det är dags för ditt fängelsestraff blir det ju i så fall DIN familj som drabbas, pappa och make borta på x antal år.
Är dessutom gärningsmannen och hans familj av samma skrot och korn som dig svävar även din resterande familj i fara och du som sitter inne kan inte göra ett skit åt det.
Men hämnas du på!! Hämnd leder alltid till sköna känslor...Om man inte tänker längre än näsan räcker vill säga..

Kalla det subjektivt om du vill, jag kallar det logik och sunt förnuft!
¨¨

Lite snurrigt här nu vänligen citera rätt person blir lite rörigt annars..
Citera
2013-06-19, 13:45
Medlem
kissanpaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supercharged
Vet inte om det står skrivet någonstans? Men är Ingelas familj Resandefolk?

Nej inte över huvudtaget men familjen kan värka lite som tattare då i stort sätt alla håller på med skumrask affärer bolagsplundring finans bedrägerier häst affärer så vist fyller dom de flesta kriterier för att vara tattare men nej helt vanliga lätt tjuvaktiga Svenskar.

Familjen heter ursprungligen Vreder / "Jansson taget"
Citera
2013-06-19, 13:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
T var till och med elevrådsordförande om jag inte minns fel, och I var väl en normal liten flicka upp till typ nian eller något.

Hm, nu när jag tänker efter så kan det nog stämma det där med elevrådsordförande, var väl på gymnasiet om jag inte missminner mig helt.

I var som du säger en helt normal flicka under den här tiden, även A var väl skötsam (såg henne som den präktiga flickan på den tiden). Så det där med porrfilm som jag läste ovan kom faktiskt som en överraskning.
Citera
2013-06-19, 15:53
Medlem
Citat:
Hm, nu när jag tänker efter så kan det nog stämma det där med elevrådsordförande, var väl på gymnasiet om jag inte missminner mig helt.

I var som du säger en helt normal flicka under den här tiden, även A var väl skötsam (såg henne som den präktiga flickan på den tiden). Så det där med porrfilm som jag läste ovan kom faktiskt som en överraskning.

Men hur tillförlitliga är de uppgifterna? Eller det där med att någon jagat iväg polisen med automatvapen?

Känns som att folk bara vill kasta skit på Linda och hennes anhöriga.
Citera
2013-06-19, 19:44
Medlem
Snälla?

Det räcker ju att läsa det senare hon gjorde i Sverige för
att inse att det är en psykopat.
Och det hon har utsatt människor för är ju oförsvarligt.

Att ingen grävt ner henne än är gåta.
Men nu sitter hon jäkligt bra.
Dock är jag lite förvånad att PK-maffian inte skriker om
detta fall, då hon inte är värre än annat skit dom jobbat för.
Men det ligger väl något rasistiskt i det misstänker jag.

Till er som tycker synd om henne, så kan jag lova att inom
15 år är hon hemma igen
kanske ni t.om får se henne i en tv-soffa där hon gråter ut.
Annars lovar jag att äta upp min hatt.

Sedan kan ni ju också glädjas åt att hennes svenska brott
preskriberas år 2016 om jag inte räknat galet?

Citat:
Ursprungligen postat av quality1939
Men hur tillförlitliga är de uppgifterna? Eller det där med att någon jagat iväg polisen med automatvapen?

Känns som att folk bara vill kasta skit på Linda och hennes anhöriga.
Citera
2013-06-19, 21:53
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissanpaska
Familjen heter ursprungligen Vreder / "Jansson taget"

Oj, den var lite oväntad. Normalt sett gör ju folk allt för att byta sitt sson-namn till något 'finare', men här är det alltså tvärtom. Snacka om White Trash...

Å andra sidan kanske det finns någon sjuk logik i det här i alla fall. OM man nu vill försvinna, behålla sin anonymitet eller blåsa människor så funkar ju Jansson rätt bra
Citera
2013-06-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Snälla?Sedan kan ni ju också glädjas åt att hennes svenska brott
preskriberas år 2016 om jag inte räknat galet?
Då slipper hon det men hur går det för brottsoffren som behöver en dom för att slippa skulderna?

Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Vilket säkert kommer att kännas bra i början men när det är dags för ditt fängelsestraff blir det ju i så fall DIN familj som drabbas, pappa och make borta på x antal år.
Är dessutom gärningsmannen och hans familj av samma skrot och korn som dig svävar även din resterande familj i fara och du som sitter inne kan inte göra ett skit åt det.
Men hämnas du på!! Hämnd leder alltid till sköna känslor...Om man inte tänker längre än näsan räcker vill säga..

Kalla det subjektivt om du vill, jag kallar det logik och sunt förnuft!
Men herregud människa! Att du orkar argumentera mot att hämnd är fel om någon mördat någons dotter. Kan de som tycker hämnd är ok få tycka det din äckliga moralkärring

Citat:

Förvånad att hon har en så stor familj. Den systern som är död är det samma som Ingela lurade? Vad hade Ingela för betyg?
Citera
2013-06-20, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar

Förvånad att hon har en så stor familj. Den systern som är död är det samma som Ingela lurade? Vad hade Ingela för betyg?

Ingela blåste säkert båda men det var A som råkade värst ut och hamnade hos fogden.
Hon har väl i dag ryckt upp sig ur den misär Ingela försatte henne i och nekar envist alla tv-kanaler som ständigt vill göra intervjuer ang detta.

Samtliga dessa systrar erhöll förtidspension innnan de var 24 år fyllda.
Citera
2013-06-20, 08:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar

Det var A som blev lurad, hon som redde upp sitt liv enligt ryktena. Ingela är några år yngre än mig, så har inte koll på hennes betyg. T var i samma ålder som mig, så var henne jag hade mest kontakt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in