2025-08-27, 07:35
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Trodde hennes pappa var "riktig bilhandlare" med stor bilhall och återförsäljare för några bilmärken, men han verkar snarast varit på zigenarnivå med kontoret på fickan och bilaffärer som gjorts upp på parkeringsplatser.
Citera
2025-08-27, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridayMike
Vilken jävla smörja, än så länge.
Hon framställs som ett offer.
Inte ett jävla ord om vilken dålig människa hon var.

Jag och min fru såg på de första två avsnitten och vi tänkte samma.
Ingela är en uppmärksamhetshora och ett offer i hennes ögon.
Jag sätter min vänstra öronsnibb på att snart kommer hon att göra karriär som influencer. Hon kommer att försöka dra nytta av den här uppmärksamheten.

Betala dom som du är skyldig pengar!
Ring och be om ursäkt.

Hon är nog lite för gammal för att bli influenser, tänker mig att hon isf vill bli en Bianca och det tåget har redan gått.

Däremot är det ju något väldigt narcissistiskt över att vilja fläka ut sig så här offentligt. Skamlöst mot bakgrund av att hon inte försökt gottgöra sina offer. Men nu verkar ju media duperats och framställer henne som vanligt som god och bra, vilket säkert göder hennes narcissism.

Man ska komma ihåg att de flesta (typ alla) grova brottslingar är sociopater och det är ingenting man växer ifrån, utan det är en personlighetsstörning. Att Ingela inte försöker gottgöra sina offer är självfallet en stark indikation på att hon är kroniskt störd.
Citera
2025-08-27, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridayMike
Vilken jävla smörja, än så länge.
Hon framställs som ett offer.
Inte ett jävla ord om vilken dålig människa hon var.

Jag och min fru såg på de första två avsnitten och vi tänkte samma.
Ingela är en uppmärksamhetshora och ett offer i hennes ögon.
Precis och sen så många avsnitt. Det hade ju gått att avhandla allt i 1 timmes dokumentär

Citat:
Ursprungligen postat av therese87
Detta uttalande för mig som blev utsatt av Ingela låter lite skrämmande. Jag minns när jag sa till min morfar "Vad har jag och förlora?" Syfta då på det erbjudande om jobb jag och exet skulle få av Ingela i hennes väns firma som skulle ge oss bättre möjligheter. Sa till morffar "Värsta som händer är att det inte går vägen och vi flyttar hem igen".

Jag vet bättre idag. 🤣

Jag var just ung, naiv och godtrogen. Jag om någon hoppas Ingela har förändrats, speciellt med tanke på att hon hjälper unga personer i utsatt situation.Det var det jag var vilket gjorde mig till den perfekta måltavlan för henne
Ja det var inte menat så utan typ snarare att hon inte kan få en 13 åring att ta lån med mera.

Sen är det ju inte så att jag eller andra tycker att hon är perfekt som kurator som en användare skrev men nu blev hon anställd av någon som borde vetat bättre och nu när är hon är det så får man hoppas att hon klarar och sköter detta jobbet. Hon är ju streetsmart och duktig på att snacka och kanske kan motivera och hjälpa ungdomar.
Citera
2025-08-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Hon måste väl ha romskt ursprung? De åldras sällan vackert.

Hon har opererat sig i ansiktet, troligtvis för att hon har 'Bytt identitet'
Citera
2025-08-27, 22:21
Medlem
Men hon går ju ut i media med vem hon är, så hon har ju knappast bytt identitet. Däremot har hon säkert försökt snygga upp sig med skönhetsbehandlingar.
Citat:
Ursprungligen postat av StarLeek
Citera
2025-08-27, 22:22
Medlem
Förvånar mig inte. Den här kvinnan ser inte etniskt svensk ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Trodde hennes pappa var "riktig bilhandlare" med stor bilhall och återförsäljare för några bilmärken, men han verkar snarast varit på zigenarnivå med kontoret på fickan och bilaffärer som gjorts upp på parkeringsplatser.
Citera
2025-08-27, 22:26
Medlem
Jo jo. Men det är ändå skillnad på att vara kurator på en skola och att blåsa folk på pengar genom bedrägerier. Sen om vi ska ha kuratorer i en ofantlig sektor är ju en annan fråga. Kalla fiskögon är det ju många som har. Titta bara på Magdalena Andersson 😜
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Första gången jag ens läser om "kvinnan" eller vad det nu är för någonting.

Jag konstaterar bara med iskalla fiskögon att hon fortfarande är en belastning för samhället.
Hon utnyttjar realskattebetalare genom s.k "arbete" som kurator inom den ofantliga sektorn.
Citera
2025-08-27, 22:33
Medlem
Pandalina4s avatar
K
Citat:
Ursprungligen postat av StarLeek
Ingen operation, hon tog bort wn tatuering i ansiktet När hon landade i Sverige går den att se i rå tabuleringen.

Läpparna däremot ser ut som fillers. Sannolikt även botox vid rynkor.
Citera
2025-08-29, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Vilken skola i södra Stockholm håller psykopaten till i. Är det mina barns skola så flyttar jag dom direkt.

Ja, det borde ju vara en tråd i sig där man uppmärksammar alla felrekryteringar med dömda kriminella som man sätter som skolpersonal!
Och kurator dessutom… det befäster ju bara min fördom att denna grupp människor gör större skada än nytta på skolor. Skulle aldrig för mitt liv låta mina barn gå till en kurator. De verkar ju bevisligen vara psykiskt störda.

Och det är det ingen inom skolförvaltningen som bryr sig om? Det känns okej för deras del? Vilket systemfel.
Citera
2025-08-29, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Hon måste väl ha romskt ursprung? De åldras sällan vackert.

Ser man dokumentären där de visar skolkatalogen och även klippet från ”Lilla Sportspegeln” är hon en söt liten tjej med långt blont hår och blå ögon. Utseendemässigt såg hon ut som vem som helst som liten.

Men trasiga själar som söker uppmärksamhet och bekräftelse tenderar sedan joxa med sitt utseende för att få uppmärksamhet och bekräftelse. Hon ser ju ändå sig ganska lik ut som liten? Bortsett från det där hemska påfundet med att sätta det där sattyget till svarta valbarder på ögonlocken. Det ser fan inte klokt ut. Men det har ju var och varannan WT-kärring nu förtiden. Obegripligt.
Citera
2025-08-29, 20:32
Medlem
MrBubss avatar
Har sett de två första avsnitten och börjar bli aningen förbannad.....

Det finns hur många människor som helst som växt upp i trasiga familjer eller otrygga uppväxtförhållanden och som strulat under sina ungdomsår på olika sätt, men ändå hittat en någorlunda hederlig och vettig tillvaro i vuxen ålder.

Ing*la verkar ha haft väldigt många chanser att navigera rätt, men gjort dåliga val hela tiden och då ska vi som tittar känna sympati och förståelse för att det har gått snett...

Tycker det är på gränsen till absurt att SVT gör en dokumentär med henne och far runt i både Europa och Afrika för att vi ska försöka förstå hennes val i livet.... Riktigt jävla sjukt!

Tänker på alla offer för våldsbrott, bedrägerier och andra grova brott som aldrig får komma till tals och som nonchaleras i många sammanhang, men våra skattepengar ska finansiera en dyr TV-produktion om en samvetslös bedragare som förstört livet för väldigt många människor.

Inkomsterna från boken hon skrev skulle oavkortat gått till att ersätta offren för hennes bedrägerier tillsammans med en riktig avbön och ursäkt, men den medkänslan och sympatin fanns väl inte...

SVT - Skäms!
Senast redigerad av MrBubs 2025-08-29 kl. 20:53.
Citera
2025-08-29, 21:12
Medlem
Ja det kan hända att hon har förstört sig med plastikkirurgi. Men då måste det varit en hiskeligt dålig sådan hon har haft då! Sen finns det ju tattare. De är inte helt romska men har sådant blod i sig. Och då kan ju de ansiktsdragen bli tydligare på äldre dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av SyltaTarzan
Ser man dokumentären där de visar skolkatalogen och även klippet från ”Lilla Sportspegeln” är hon en söt liten tjej med långt blont hår och blå ögon. Utseendemässigt såg hon ut som vem som helst som liten.

Men trasiga själar som söker uppmärksamhet och bekräftelse tenderar sedan joxa med sitt utseende för att få uppmärksamhet och bekräftelse. Hon ser ju ändå sig ganska lik ut som liten? Bortsett från det där hemska påfundet med att sätta det där sattyget till svarta valbarder på ögonlocken. Det ser fan inte klokt ut. Men det har ju var och varannan WT-kärring nu förtiden. Obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in